Reizen

Lieve dochter Tine is opgestaan om me naar het station te brengen.
Op de trein riep de conducteur om dat we wegens een ‘’terroristische aanslag in Brussel’’ niet zouden stoppen in Brussel centraal. Vreemde medeling. Iemand met een metro In de hand gevraagd of hij van iets wist en blijkbaar viel het dus wel : geen slachtoffers en dader dood.
We liepen evenwel 25 minuten vertraging op en in Brussel Zuid reed de airport trein net voor mijn neus weg. Dus met alle bagage (via de lift) 5 perrons verderop de airporttrein genomen die 10 minuten vertraging had. Nu dus al 35 minuten vertraging. Omdat ik al online ingechecked was , was het droppen van mijn bagage vlug gebeurd. De vlucht naar AMS werd opeens van gate veranderd (van 56 naar 42) en ook deze vlucht liep 25 minuten vertraging op.
Op Schiphol had ik dus nog maar een half uurtje wachttijd en trof ik Diny en Monique2 aan in de rij wachtend om te boarden. Zij hadden al gebeld en ge’sms’t waar ik was, maar ik heb alleen mijn Keniaanse telefoon bij me.
De met mijn favotie vliegtuig (747) uitgevoerde KLM vlucht KL0565 van 7u+50 min was stampvol ! Elke stoel bezet. Gelukkig al mijn plaats aan het raam online geboekt…De stewardessen hadden hun handen vol aan de drie Somaliërs voor mij, die blijkbaar dachten dat ze in een gratis café zaten en zich wilden bezatten. Korte metten maakten de KLM dames ermee. Naast me zat een Indiër die uit Dallas komt en zijn kinderen in Kenya ging bezoeken. Hij at niks wegens ramadan, dus ik heb wat extra lekkere kaasjes en toetjes gekregen.
In Nairobi was er weer de opmerking over de opmerking maar de douane mensen waren heel vriendelijk en we mochten zo doorlopen om onze Mombasa vlucht te halen,die, je raad het al ook vertraging had.
Na een reis van 20 uur zijn we goed aangekomen in ons Robinson Crusoe huisje.Lieve dochter Tine is opgestaan om me naar het station te brengen. Op de trein riep de conducteur om dat we wegens een ‘’terroristische aanslag in Brussel’’ niet zouden stoppen in Brussel centraal. Vreemde medeling. Iemand met een metro In de hand gevraagd of hij van iets wist en blijkbaar viel het dus wel : geen slachtoffers en dader dood.
We liepen evenwel 25 minuten vertraging op en in Brussel Zuid reed de airport trein net voor mijn neus weg. Dus met alle bagage (via de lift) 5 perrons verderop de airporttrein genomen die 10 minuten vertraging had. Nu dus al 35 minuten vertraging. Omdat ik al online ingechecked was , was het droppen van mijn bagage vlug gebeurd. De vlucht naar AMS werd opeens van gate veranderd (van 56 naar 42) en ook deze vlucht liep 25 minuten vertraging op.
Op Schiphol had ik dus nog maar een half uurtje wachttijd en trof ik Diny en Monique2 aan in de rij wachtend om te boarden. Zij hadden al gebeld en ge’sms’t waar ik was, maar ik heb alleen mijn Keniaanse telefoon bij me.
De met mijn favotie vliegtuig (747) uitgevoerde KLM vlucht KL0565 van 7u+50 min was stampvol ! Elke stoel bezet. Gelukkig al mijn plaats aan het raam online geboekt…De stewardessen hadden hun handen vol aan de drie Somaliërs voor mij, die blijkbaar dachten dat ze in een gratis café zaten en zich wilden bezatten. Korte metten maakten de KLM dames ermee. Naast me zat een Indiër die uit Dallas komt en zijn kinderen in Kenya ging bezoeken. Hij at niks wegens ramadan, dus ik heb wat extra lekkere kaasjes en toetjes gekregen.
In Nairobi was er weer de opmerking over de opmerking maar de douane mensen waren heel vriendelijk en we mochten zo doorlopen om onze Mombasa vlucht te halen,die, je raad het al ook vertraging had.
Na een reis van 20 uur zijn we goed aangekomen in ons Robinson Crusoe huisje💖

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

