Kilifi

De vlucht naar Malindi was ‘’a piece of cake’. Met een Dash-8 (38 pax) waren we er in een uur en 5 minuten.
We vertrokken welliswaar met 45 minuten vertraging net als bij de NMBS zonder verdere uitleg of een glaasje water. Maar goed, we hoefden ook niet meer door douane toestanden en zo dus 1.2.3. stonden we buiten.

Waar Hassan niet stond. Terwijl het een week geleden, gisteren en vanochtend nog doorgegeven was… en ik net een sms had gestuurd dat we te laat zouden zijn.

Wachten duurt lang en na 15 minuten was ik het zat en heb ik via de security officer aan de gate een privé matatu geregeld. Kei nieuwe auto, goeie chauffeur en zo waren we dan toch vlug thuis. Uiteraard werd er later gebeld dat ik de benzine moest betalen voor de ‘’ophaler’’ want hij was er wel… ik heb 5 getuigen dat dat dus niet zo was.

Wie me kent weet wat het antwoord was.

Ndurya steelt alle harten met zijn kookkunst. Ze hebben al de heerlijke viscurry geproeft en ook octopus. Wie bij het horen van ‘octopus’ dacht gatsie , is nu aangenaam verrast geweest door de Ndurya versie.

De eerste dag richting dorp :

We spreken thuis af dat we met zijn 4tjes gaan, met 2 brommers, ik zou Ko en Eef laten zien hoe/wat/waar want ze wilden naar de markt en naar de supermarkt. Als we naar de weg gelopen zijn komt er een brommer aan, ik hou hem tegen en wil wachten op nog een brommer maar Ko zegt dat hij wil wandelen. Eef twijfelt even en wandelt dan met hem mee.

Ok, Catharina en ik gaan op weg met de brommer en hoeven alleen maar naar de Tuskys.

Of Ko de weg naar huis zal vinden weet ik niet, maar dat zullen we dan wel zien.

Catharina haalt geld af bij Barclays en we rijden door naar Tuskys,

…wordt vervolgt… (ben te moe van al het zwemmen)

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

