mini micro maxi veel

Wat een heerlijke oceaan vandaag. Vloed om 09:30 met spiegelgld glashelder water.
Meteen sport genoeg : eerst gewoon de ochtend-yoga en de baantjes trekken. Dit gaat wel een stuk makkelijker in een oceaan zonder golven. Dan naar huis om af te spoelen, camera halen en foto nemen. Camera naar huis brengen.
Snorkelbril en zwemvliezen meebrengen en insmeren met factor 50.
Kom het weggetje af zit er zon idiote verkoper in ‘’mijn’’ stuk oceaan recht voor ‘’mijn’’ weggetje. Dus ik loop een heel eind naar rechts, ga daar de oceaan in en…stel vast dat ik mijn snorkelbuis niet mee heb. Foert. Dan zonder. Meteen is mijn brein, gewend aan het snorkelen, aan het ademen zodra ik ‘aanzet’ dus moet stoppen om me een ongeluk te hoesten. Even opletten, je hebt geen buis Monique….
Ik zie van alles en nog wat, heel veel verschillende kleine vissen, 1 knoepert, een zeekomkommer, veel zee-egels (allebei de soorten), skeletten etc.

Dju het wordt wel vervelend om zonder buis te snorkelen. Dus, hop weer naar huis want de weirdo is weg. Afspoelen nog wat bij smeren , buis pakken en andere zwemvliezen en weer naar de oceaan.

Zalig. Helemaal alleen durf ik toch niet erg diep, hopen dat Paul morgen mee wil gaan. Wss wel, als hij niet teveel last heeft van zijn knie.

Als ik weer terug in huis ben blijkt dat Ndurya grondig gedweild heeft om mama Lena erg gelukkig te maken.

Ik fotografeer een aantal mieren om op de site te zetten dat het huis niet beestjes vrij is. Lena gilt regelmatig en roept er dan bij dat ze het ‘hier’ niet meer uithoud, dat ze het niet zal overleven. Nog een paar dagen zal wel lukken hoop ik.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

