Grote zorgen !?

Vanochtend kreeg ik deze mail van iemand die erover nadacht om mee te gaan naar Kenia:

Hi Rinique ik heb je mail ontvangen. Maar ik ga toch voor een andere optie. Een groepsrondreis Marokko. Kenia lijkt me heel gaaf. Maar ik zie toch tegen wat zaken op. Een lange reis voor maar 8 dagen. Het huis delen met anderen. Indien de rest daar eruit wil en om wat voor reden dan ook ik niet, weet ik niet of ik me op mijn gemak voel. Er is toch een hoop armoede ook daar, en misschien voel ik me niet veilig dan. Daarbij komt dat een kennis van mij recent in zijn thuisland Afrika op zaken/vakaniereis was en ze in eigen woning overvallen zijn. Ik heb nog 2 jonge kinderen, ik wil dan ook geen enkel risico nemen. Het zal best zoals je omschrijft veilig zijn, maar dat idee heb ik van hier thuis uit niet en als ik niet 100% achter mijn keuze sta doe ik het liever niet. Ook weet ik niet of de lokale bevolking en hun hele cultuur met armoede mij aantrekt. Ik ben op vakantie en wil misschien niet continu in die controntatie zitten als ik al erop uit ga. Dubai, Marakesch etc stonden als eerste voorkeur. Dat heb ik dan nu ook gekozen. Hopelijk vind je meer reizigers, en wie weet voor de toekomst klinkt het mij wel meer interessant om eens met je mee te reizen. Mvgr. P.

Misschien zitten meerdere van jullie met dit soort vragen. Dus ik reageer hierop via blog.

– een lange reis voor maar 8 dagen
(P had zelf aangegeven dat ze 8 dagen tijd had) Standaard verkopen Neckermann ed. 9 dagen waarvan 2 in het vliegtuig. Wij reizen daarom 11-14 dagen minimum. (wel voor veel lagere prijs) Langer kan ook.
– het huis delen met anderen
dat maakt de reis betaalbaar. Als je heel erg op privacy gesteld bent zijn er in de enorme tuin eer plaatsen waar je je kan afzonderen in een hangmat, dan in een hotel. Het is wel zo dat het huis heel open is om de wind door te laten, dus als je heel hard snurkt dan zullen anderen dat horen idd. Persoonlijk hoor ik liever iemand snurken dan jolige dronken Russen in all inclusive hotel, maar dat is mijn persoonlijke ”trauma”.
Indien de rest daar eruit wil en om wat voor reden dan ook ik niet, weet ik niet of ik me op mijn gemak voel.
Je bent nooit alleen want Ndurya en Safari zijn altijd ‘thuis’. Zelf blijf ik ook regelmatig thuis als anderen (met of zonder gids) een uitstap/safari doen.
– Er is toch een hoop armoede ook daar, en misschien voel ik me niet veilig dan
Wat kan ik hierop zeggen ? In ons eigen land is ook een hoop armoe, zeker in grote steden. In Dubai is er ook veel armoede (bij de import Pakistaanse werkezels)
Armoede is geen reden om je onveilig te voelen, wel om je schuldig te voelen. Door onze aanwezigheid daar zijn er alvast een aantal mensen die een beter inkomen hebben. Bijv. de huisboy, de nachtwaker, de groenten winkel, de piki-piki chauffeurs, de vissers die vis komen verkopen. Juist als je in een privé huis zit en deze dingen doet draag je bij aan de lokale economie.
als ik niet 100% achter mijn keuze sta doe ik het liever niet
DAT is een feit. Ik wil ook niemand meenemen die zich er niet goed bij voelt 😉
Hopelijk vind je meer reizigers

Dat hoop ik zeker ook, ik heb veel heimwee

Uitnodiging samenkomst doodle :  LINK

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

