Strange day

Een bijzonder vreemde dag vandaag. Vannacht om 03:00 zijn mijn man en dochter aangekomen. Ik heb ze bij elkaar in het 2p bed gelegd want ze hadden nu eenmaal zo ver gereist samen en ze zouden veel langer slapen dan ik. Toen ik opstond om 06:30 heb ik heel stilletjes hun gordijntjes dicht gedaan en de deur en ging op weg naar het strand voor mijn wandeling, yoga en zwemmen.
Amaikes.
Ik zag iemand iets verstoppen aan de voet van ons pad naar het strand en wegrennen, dus ik vlug kijken, zag het strand letterlijk zwart van het volk… Veel mensen liepen gehaast ergens heen waar een verzamelplaats was. Bij navraag blijkt dat de 2 dagen geleden vermiste visser dood aangespoeld is. Getsie. Gezien Ndurya ook een visser is en onze buurjongen George ook, ben ik vlag weer naar huis gelopen om Ndurya het nieuws te geven. Hij sprong in z’n kleren en rende naar beneden, mij dankend om het nieuws te komen brengen.
Ezekiel kwam bij mij staan en ik voelde het echt als zeer ongepast om als enige mzungu te gaan wandelen, yoga en zwemmen zeker niet.
Terwijl we daar staan te babbelen over de gewoontes in Ezekiel’s tribe (hij is een Kalenjin en Ndurya een Giriama) kwam Rik aanlopen.
Die heeft echt niet lang geslapen dus.
Mirte sliep nog wel. We zijn dus zonder sport gaan smoothie maken/drinken/ontbijten.
Verder nog 2 kg verse sardienen gekocht en opgelunched, bijgekletst, spelletjes gedaan, ice-tea gemaakt en mijn camera batterijen opgeladen.
De dag was zo om en nu liggen ze alweer te tukken, de oceaanlucht en de zwempartij van 16:00 bij springtij heeft z’n werk gedaan !

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

One Response to Strange day

  1. Martijn says:

    De oceaan blijft gevaarlijk! Enjoy 🙂

Leave a Reply

