Studiedag

Vanochtend toen ik het strand op ging om 07:00 was er zon en de lucht aan de rechterkant was pikzwart met een regenboog erover. Helaas… mijn batterij van m’n camera is al dagen leeg 😦
Ons stuk strand bleef zonnig en lekker vlak (eb) dus heb met de voetjes in’t water gejogd.
Er kwam een oude man langs toen ik terug naar huis liep met 2 grote zakken en hij was plastic aan het rapen.
Wow !
Vragen wat hij deed : als hij 1 kg hard plastic aflevert bij de recyclageman, krijgt hij 20 shilling. Hij had ook stukken slipper (die harde bovenkantjes) nodig, laat ik er nu een hele berg verzameld hebben. Dus ik loop naar huis, trek samen met Ndurya en Lieve nog een deel slipperplastic eraf en we brengen het, met z’n drietjes naar hem toe. HIj verteld Ndurya een heel verhaal, waarin ik alleen Tusker heb verstaan.
Lieve loopt met hem mee om verder te zoeken, terwijl ik ga douchen van het zwemmen.
Voila. Lieve heeft werk gevonden 🙂

Na de lunch ‘s middags vertrekken LIeve en Wendy en nu beginnen de serieuze computerlessen.
Opdracht : de foto’s die Ndurya op zijn laptop heeft (mijn ouwe Dell leeft nog steeds, al valt het scherm er nu echt bijna af) bij Ezekiel op zijn laptop krijgen.
Ze zijn nu toch al een half uurtje braaf.
Zelfs Safari komt erbij zitten, met zijn ”breiwerk”. Hij geeft een hele uitleg aan Ezekiel over het maken van rieten manden.

Maar nu is het weer tijd voor een duik !

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

