Een inbreker

Het is niet moeilijk om te aklimatiseren deze keer. Het is maar 28”C en er is erg veel wind.

Zalig vind ik het. Af en toe een kletterende regenbui en dan weer lekker zon. De mango’s zijn superlekker en er zijn er erg veel ! Ria : noteer het seizoen 🙂

Ben volop aan het experimenteren met smoothie’s. Ndurya zegt bij elke smoothie ‘’it needs some sugar’’ behalve vanavond : banaan, mango en kokoswater uit een kokosnoot die door de wind naar beneden knalde vanmiddag.

Ook Safari vond het erg lekker en zei dat het erg leuk is als ik er ben. Leuk compliment van onze anders zo stoïcijnse Askari.

Gisteravond was er een inbreker. Ik sliep al en hoorde erg vreemde geluiden in de keuken. Na wat minuten stopte het , dus ik ging ervanuit dat ‘’het’’ weg was. Viel net bijna weer in slaap en… BAM. Hmm. toch maar eens gaan kijken. Alle lichten aan en sjoeeffffffff, er schoot iets klein en rossigs razendsnel langs mijn benen hop, de verandah door naar buiten.

Ndurya was vergeten de vuilnisemmer te legen en blijkbaar heeft een kleine rosse kat de visgraten geroken. We hebben vanochtend de emmer omgedraaid en er zat helemaal niets meer in wat met vis te maken heeft. De kleine rosse (ik noem hem mini muffin) zat op veilige afstand onder een struik naar ons te kijken.

Ik was , net als gisteren, helemaal alleen op het strand voor mijn ochtend yoga en zwempartij. De oceaan is behoorlijk wild en best fris (vergeleken met het badwater in April jl.)

Vanavond hebben Ndurya en ik een avondwandeling gemaakt om pinda’s te gaan kopen en bij Mpesa geld naar Evelyne te sturen want haar oom is overleden. Morgen halen ze de lijkkist uit het mortuarium, dan slaapt de hele familie een nacht bij de kist en overmorgen wordt hij dan begraven. IK zou geen oog dicht doen? That depends, zegt Ndurya, als de kist niet stinkt, dan kan ik slapen, maar soms…

In deze kist zit een spiegel, dan kan je nog kijken naar de body en de kist is dicht ? Ik kan me niet goed voorstellen wat hij bedoeld.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

