safari,discriminatie en rekenen

Onze safari gangers zijn terug. Ze hebben heel wat meegemaakt, van luipaardspotting, tot autopech en discriminatie.

Helemaal gaargekookt en goed geschud kwamen ze na 6,5 uur rijden via Kaloleni weer ‘’aanwaaien’’. Ze hebben het erg naar hun zin gehad. De enige shocker was dat ze gestopt waren op een lokale markt om avocado’s te kopen en blijkbaar is er daar teen en tander misgelopen en wilde men niets meer verkopen aan de blankies. Mieke voelde zich gediscrimineerd zei ze , ‘’nu weet ik hoe discriminatie voelt’’. Ik was er niet bij dus ik heb niet echt een idee wat er gebeurd is.

Monique2 en Rene hebben toe ze in Kenya aankwamen een airtel sim-kaartje gekocht met een abonnement : 400 minuten bellen, 1000 sms’sjes en 2GB data. Gister opeens kon Monique2 niet meer bellen, haar credit was zgn op. Dat kan natuurlijk niet met die cijfers van hierboven dus heb ik even gebeld met de haelpdesk en de mvr. heeft het even gereset.

Alles doet het weer. Behalve de electrciteit, die viel gister na een stuifregentje van 3 minuten uit en die bleef ook uit, nu nog altijd. Gezellig nog bij kaarslicht zitten babbelen met Mieke. Het was vannacht dus behoorlijk warm en ik dacht dat ik niet zou kunnen slapen , maar het viel nog goed mee. Er was een mini beetje wind en veel zweet, dus het leek of ik in koud water lag hahaha.

Vanochtend komt er een piki-piki het terrein hier op en een magere rare kerel stapt af. Heeeey Moneeek, where is Reen. Ik denk (WTF) wie is dat nu weer. Blijkt dat M2 en Rene hebben afgesproken dat hij voor hun annanas zal halenuit zijn shamba (tuin/veld) Of ik mangoes wil ? Ja toevallig heb ik wel rijpe mangoes nodig dus ik maak een lijstje :

8 mangoes for today @ 15 ksh

8 mangoes for kesho @ 15

8 banana’s 80

2 avocado’s 100

Monique komt erbij en zegt dat ze ook 3 mangoes wil.

OK, zegtie i go to my shamba now, give me 200 for piki-piki.

Dus weer denk ik GVD (en zeg het ook, maar anders) en zef tegen hem dat voor lcals de piki-piki 50 kost en dat hij mag vertrekken. (met het boodschappenlijstje bij zich)

O it’s ok, give me 100. Dus M2 zegt geef hem dat nu maar hij kan toch niet lopen met al dat fruit. Voila, ik weet al dat het zal mis gaan en ja hoor. Hij komt terug met 8 kleinemangootjes en 10 rotte bananen. Voor M2 heeft hij 3 kleine annanassen mee waar ik gister 100 voor betaald heeft op de markt. Van mij krigt hij dus 170 Kes en Monique geeft hem wat ze afgesproken heeft 550….

Zucht

Gisteren belt Ndurya in mijn opdracht naar de pipo waar ik vorige keer een auto van huurde voor 4000 KSH. Nu wil hij hem, omdat er 3 personen meer zijn, verhuren voor 10.000. Je lag drie keer raden wat ik gezegd heb.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

