Dag 1 deel 1

Bij de bakker onze zondagse pistolets en koffiekoeken gehaald om 07:00 en eens gekeken in mijn koffer of ik iets vergeten ben. ‘k Denk het niet. Het was aan’t regenen toen we naar het station vertrokken en dus heb ik op aanraden van Tine toch maar een Kway aan gedaan. Een kwartier te vroeg zat ik in de trein naar Kortrijk en m’n familietje bleef naast de trein staan tot hij echt weg ging, intussen was er zon 🙂 In Kortrijk kwam ik Monique2 en Rene tegen met al hun bagage en zijn we op de trein naar Lille Europe (naast Lille Flanders) gestapt. Deze trein stopt idd. in Moeskroen en rijdt dan door. Voor het kleine stukje tussen Kortrijk en Mouscroen moet je wel 6,20 € betalen…. Eens in Lille Flanders is het kippe-eindje lopen naar station station Lille Europe. Een klein ongelukje met de koffers van Monique later zaten we in het tochtige Lille Europe, waar naar het toilet gaan 70 cent kost….Een kwartiertje later kwamen Ria, Mieke en Steven aangelopen : zei zijn met de auto gebracht door Mieke’s ouders. ‘t Was blijkbaar wel even zoeken want het station is niet goed aangegeven (op de TOMTOM )

‘k Zei :’’buiten gooien dat ding’’ waarop Steven zei ‘’ja inderdaad !!’’.

Na een klein uurtje bibberen (het is erg tochtig alle zijkanten zijn open van dit station) konden we op de TGV stappen naar CDG. We sjeezen als een raket jong, dat ding gaat onvoorstelbaar rap !(helaas ben ik de sportstracker app vergeten om te meten)

Jamaaaaai. CDG. Tis een grote airport en alles is goed aangegeven. Het enige ‘’probleem’’ was de rolstoel ‘van Rene’. We konden met hem in de rolstoel wel meteen naar Balie 4 (omdat ik het vroeg aan de manager vd checkin, want ik had ons thuis al via de computer ingechecked.) We zijn nu in ieder geval tot Nairobi van alle koffers af. Rene wilde niet in de rolstoel blijven zitten (waarvoor ze een heel speciale boardingpass had uitgeprint) Dus heb ik de stoel afgegeven bij de ‘’special size’’ gate. Monique2 heeft toch thuis de goede boardingpassen geprint. We zullen zien of de rolstoel nog tevoorschijn komt. De Fransen kunnen niet veel engels maar het betert. UIteraard piepte ik weer bij de checker. Gefoulieerd en niks gevonden , tiens, en mijn dopper zat nog een heel klein beetje water (vergeten door de rolstoel kwestie) en oei oei. alles moest bijgevolgd uit mijn handbagage. Monique2 heeft een hele volle fles water mee… zo zie je maar. Nu wachten op de vlucht naar Amsterdam.

word vervolgd

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

