Multi-entry visum &Exki Brussel Zuid

Deze keer heb ik de metro genomen naar de Keniaanse Ambassade want ik ben alleen. Geen zin om door Brussel berg op te klimmen vanaf Brussel Zuid station naar Ukkel in m’n uppie.

Ik stap uit de metro bij de halte Churchill en verwacht de ambassade (vlag) te zien. Noppes.

Hmm wat voor straatnummer hebben ze ookalweer. 58 denk ik. Niet dus. Na een tijdje heen en weer stappen sms ik Tine. Geen antwoord, ‘t kind zit in klas natuurlijk. Dan bellen naar Rik. Aha, numer 208, ik ga dus de goede kant uit. NIce. Om 11:00 bel ik aan. Dou joe hef an Affspraak ? Yes I have. De deur zoemt open en ik loop naar het visum kantoortje. Niemand aanwezig. Weird. Na 5 minuten wachten ga ik dan maar de voordeur om aan te bellen en te vragen waar de bediende is. Ik kom haar tegen op weg, met roze sokken in pantoffels. Ze herkent me en in 1.2.3 haalt ze een dikke kaft boven om mijn toestemming uit Nairobi te zoeken. Vind het niet. Klapt de map dicht. Hmm. Andere map. AHA.

Plakker in m’n pas, stempels erop en ik ben weer op de terugweg.

De tram de andere kant op dan van waar ik kom stopt op Vandekinderen. Een grote rotonde waar 10 straten op uitkomen. Mja, op geeneen van de borden staat Brussel Zuid. (wel het hele kruispunt afgelopen om te checken) Ik gok op Esplanade en dat lukt.

Bij exki zet ik een Kenya bordje op mijn tafel en eet een lekker soeppie en een stukje zalm-quiche.

Als er na een half uur nog niemand verschenen is, stap ik richting de trein perronnen en over 5 minuten heb ik de trein naar Gent. AJu Brussel, met al je beveiligingsmannekes en militaire voertuigen. Ik ga weer naar ‘t zeetje.

Nog 6 nachtjes slapen en we proberen de nieuwe route uit : CDG – MBA.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

