Fez – Charleroi – Oostende

‘s Morgens ga ik lekker warm douchen na een onderbroken nacht. Ik schiet meestal om het uur wakker als ik ”een” reis moet aanvatten. Netjes volgens afspraak is er ontbijt klaar voor ons om 05:45. De manager van Riad Youssef belt naar onze taxi-man en die zegt ”Oei, ik had geen duidelijke confirmatie, ik kom eraan ! Wacht 20 minuutjes” Dus wij wandelen op’t gemak naar het plein (taxi kan niet in de steegjes van de Medina) en wachten een kwartiertje. Daar is hij met z’n mercedes vito. Netjes hoor ! Zeker een goed adres voor als je een taxi of tour zoekt in Marokko : Bek-Ben Travel Hij raced door alle rode stoplichten heen omdat hij denkt dat we om 06:30 moeten vertrekken 🙂 (blijkt achteraf)
Bij de incheck geeft de hostess Inge zetel nummer 25x waarop ik meteen zeeg dat we deze reis NIET op de laatste rij gaan zitten zoals op de heenreis. Of ze een andere plaats vrij heeft. We krijgen de hele rij 8. We willen zo lang mogelijk van de zon genietenen zijn dus de allerlaatste die opstappen , bijgevolg is er geen plaats meer voor onze bagage. Tine moet haar nieuwe tas een paar rijen verder in de bin proppen, ik doe mijne onder de zetel voor me etc etc. Als we in de lucht zijn staat een meneer op, trekt zijn jas uit de bin ‘van Tine’ en… er valt een guts koude koffie uit de bin, op de kleren van de mevr. voor ons en ook…op de het leer van Tine’s tas.  Copy email aan Jetairfly.
Het wordt spannend, zou onze auto OK zijn ? Hebben ze hem klaargezet omdat ik gister onze ETA heb gemaild ? (met onze Naam en Nummerplaat)
Ze zouden ons volgens de site komen ophalen. Bevestiging. We SMS-sen als het vliegtuig landt. Niks. Tine belt , ze weten van niks ? Wie zijn we ? Provoost ? Nooit van gehoord. Om een lang verhaal met 20 sms’sen en een tiental telefoontjes kort te maken : als we na een uur wachtten in een busje gepropt worden en arriveren zoek ik direct m’n auto. Yes, ze staat er nog, volledig omgebouwd met andere auto’s. Niet klaargezet. Sterker nog, ze weten weer niet wie we zijn en zijn de sleutel kwijt. Ik moet me ontzettend beheersen en ik kan ook niet anders trouwens want de site mag dan 3-talig zijn : ze vertaan geen woord NL en ook geen woord Engels. Allez, men begint de sleutels te zoeken van de auto’s die onze omringen en een porsch wordt verzet, en nog een paar en dan rij ik zelf onze auto ertussenuit. WEGWEZEN is het enige wat ik denk. De grote grap is : ze hebben geen papieren van ons (met boeking) ze kunnen dus geen rekening maken en we kunnen niet met Visa betalen (volgs de site wel) Ze zullen een email sturen met de rekening. HAHAHAHAHA  Aangezien zei niet op mails en sms’sen reageren, zal ik ze een koekje van eigen deeg geven.
We rijden via Kortrijk naar huis, alwaar we 2 dikke katten aantreffen! Dikke merci Igor !!

 

This slideshow requires JavaScript.

 

This entry was posted in Marokko. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

