Dagtrip

Ria wil graag zo veel mogelijk vogels zien. Ze heeft Jan voorgesteld om mee te gaan naar Sabaki, 1 nacht te blijven en dan terug te komen, maar Jan wil thuis slapen.
Sabaki met gids Hassan, voor 1 nacht, kost 390 dollar !

Ik stel Ria voor dat ze in plaats daarvan eventueel iets anders nieuws kan doen : Nguuni, dat is niet ver van Haller park net voor Mombasa. Ze kan dat samen met Ndurya met het openbaar vervoer doen : 200 Kes matatu, 500 Kes ingang en waarschijnlijk nog iets voor de gids, wat ze zelf kan bespreken. Ze ziet het zitten en wil dat donderdag doen.

Jan hoort ervan en zegt dat hem dat ook wel wat lijkt maar dat hij dan een auto wil huren om zijn fotomateriaal mee te  nemen.

Ik vel Ali, vorige keer heb ik een auto van hem gehuurd voor 2000 Ksh, zonder chauffeur. Hij zegt dat zijn auto niet in good shape is, maar hij heeft een vriend met een auto die wel in good shape is : hij zal me bellen? ’s Middags komt er een mooie Noah voor rijden, met een nieuwe meneer, die de owner is van de auto. Het zal dus ff onderhandelen worden wat hij vraagt voor een halve dag werk.

Ik begin met de plichtsplegingen , vraag hoe het is met hem en zijn familie, of business goed is, nee dat is niet het geval. Of hij zelf  zal rjden of een andere chauffeur, tzal hem zelf zijn. Als ik wil vragen of 2000 voor de auto en  1000 voor hem goed is, komt Jan erbij en vraagt of 100 €uro goed is.

Voila, mijn ‘’kennis’’ is niet meer  nodig en de man zal een goede dag hebben, ik groet en vertrek naar het terras.

Jan komt een tijdje later terug en zegt dat hij het geregeld heeft voor 12000 Kes.
Ben blij voor Ali en de vriend.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

2 Responses to Dagtrip

  1. DE Poekieman says:

    Nguuni is pre-booked visits only, lees ik in de 3 jr oude ruige gids, via Bamburi Forest Trails, da’s noordelijk ‘naast’ Haller Park.
    041-5485901

    Kon je mobiel niet bereiken…

Leave a Reply

