21 april

Vannacht heeft het blijkbaar weer geregend (ik weet van niks) en vanochtend werd ik wakker van ?

Apen op het dak. Ik schrok me  w.z.n.l.s

Met Ria gaan wandelen over het strand naar Villa Buzza (van Delamere, van Delmonte) om daar in de immense tuin naar vogels te speuren terwijl ik van het zwemnbad gebruik zou maken. Helaas in het zwembad staat maar 1 meter regenwater. Ria was al gauw helemaal in trance en weg, dus ik ben weer naar ‘huis’ gegaan. Jan zat op het strand en we hebben ff naar de prachtige wolken gekeken.

Ria was net voor de stortbui thuis. Het heeft 10 minuten tropisch geregend , volgens Ndurya net genoeg om de auto schoon  te regenen (die wij noch hij hebben)

Ik heb wat kenissen opgebeld, waaronder Will, die  me adviseerde om mijn kreeftenrug in te wrijvenmet Papaya. En je hoor, vanavond zit ik tegen mijn kussen en het brend/prikt niet meer. Eindelijk.

Ook heb ik wat sms’sen gestuurd en na 1 hele boze heb ik warempel 500 Ksh terug gekregen via Mpesa. Nog 59 keer zo’n betaling en we zijn effen….

Vanmiddag zijn we met de pikipiki op bezoek geweest bij George en Margueritte die aan de creek wonen. Was gezellig, ze komen uit ‘’de Elzas’’ waar men blijkbaar een soort Duits dialect spreekt terwijl het in Frankrijk ligt, maar hun Engels is zeker niet slecht.
We hebben zelfgemaakte Sangria geproeft en de creek bewonderd. We zagen een hele oude man lopen met 2 enorme white snappers en Jan heeft 1 snapper van 2.8kg gekocht voor 9 euro. Dat wordt weer een feestmaaltijd morgen. Ik heb er zelf ¼ kilo scampi’s bij gekocht (meer had hij niet) voor 2 euro. Alles  kakelvers uit de Creek, Ndurya zegt dat die nog beter zullen smaken dan vis uit de oceaan.

Met de pikipiki weer terug en net voor’t donker waren we thuis (18:20)

 

This slideshow requires JavaScript.

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

