Dag 1

Ria heeft Woensdagnacht bij ons gelogeerd om zeker te zijn dat we samen op de trein naar Brussel Luchthaven zouden zitten.
Onze buurman Eddy was zo lief om on snaar het station te brengen. Nogmaals Dank buurman J

De treinreis verliep supervlot en we waren om 11:10  net 10 minuten op Zaventem toen Jan en Petra ook verschenen. Die waren al om  06:00  vertrokken en hebben door de Belgische verkeersborden de parking niet gevonden en dan maar gewoon op de luchthaven geparkeerd.

De vlucht naar Franfurt met een CRJ900 van Lufthanse was comfortabel en snel. Een snack en een drankje, en een vrouwelijk gezagvoeder.

Op Frankfurt zelf alles OK, 4 uur gewacht en toen ik door de douane moest bleek mijn chip kappot. Als ik terugkom moet ik naar mijn ambassade zei de Duitse meneer…. (gelukkig mocht ik weg)

Met Condor eveneens eensupervlucht,  lekker eten en een gratis fles water. Alleen het entertainment systeem moet je betalen, 8 euro, dus.. jeweetwel, ’t was toch eennachtvlucht.

OP mijn gewone manier  heb ik nog redelijk goed geslapen en de chauffeur van Naturalworldsafari stond op ons te wachten. (we moesten wel eerst 4  formulieren invullen ; visa; health declaration en koorts werd gemeten, douane decleration en Entry form)

Om 05:00 Kenya time waren we mooi voor alle files uit Mombasa en zagen we de zon opkomen toen we langs Bamburi reden.

Een PLENSBUI amaaaai. Voor 07:00 waren we al in Kilifi alwaar de Tuskeys en de Muhindi nog gesloten waren (water/rijst etc  inslaan) en dus maar bij de italiaan inkopen gedaan.

Thuis bleek de melk zuur  te zijn (voor de koffie van Petra)  en de oceaan was op me aan het wachten.
ZALIG.

ZALIG.

Mango”s gesmuld, Jan  heeft meteen verse vis gekocht die ‘’aan  kwam wapperen’’ en verorberd

Nu vlug slapen, ben  doodmoe en Jan ligt al lekker te snurken.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

