Daar gingen we dan met de MTB’s

Van 2 van de 4 wielen van de 3 fietsen (snappie) de banden hebben ”ge-joe’d” , een nachtje laten staan, gingen we vandaag (gister) fietsen naar Maanzoni Lodge want Mirte wilde zwemmen.

Mirte is bij de eerste bocht, met mul zand al onderuit gegaan, maar het deed geen pijn. Een indeje verder stonde de zebra’s vlak bij de weg en dus wilde mama een foto maken van Mirte met de MTB zo dicht bij echte zzebra’s. We stoppen, ik pak mijn camera en……..”internal memory is full”  grrrr , ben ik m’n sd kaart vergeten uit de laptop.

Opeens  K N A L   we schrikken ons een hoedje, er wordt geschoten ! De zebra’s rennen voor hun leven, wat blijkt ? Mirte’s achterband geklapt. Och zegt Inge, ik wilde toch niet zwemmen (ze heeft ook geen badpak mee) dus ik loop wel terug.  Dat was dus wel een band die NIET gejoe’d was.

Mirte en ik fietsen verder, belt Ezekiel, of we eieren willen meebrengen ??? Hahaha we krijgen de slappe lach, we zitten te schudden en beven op de fiets en eieren meenemen ? Dacht het niet, gelukkig heb ik er nog in de cottage, dus zal ik hem die geven.

De gnoe’s vinden het heel vreemd, beesten op wielen en sjeezen met z’n 50’gen in een grote stofwolk weg. De Elanden zien ons wel, maar zijn te ver om weg te rennen, ze geloven het wel.

Mirte walt nog een keer, en is het grondig beu, ze loopt de laatste paar 100 meter naar de gate, waar ik op haar wachten m’n water naar binnen klokkend.

We hebben wel een softdrink verdiend en bestellen een Cola en een Krest, terwijl Mirte moed verzamelt om te gaan zwemmen. Het water is IJS IJS koud. Kouder dan op de Noordpool (zegt Mirte)

Maar stoer als ze is, als ze ziet dat er een mevr. is die er ook al gillend inspringt (nee niet haar mama, een amerikaanse en het hele hotel zal het geweten hebben dat ze het koud vindt) zal ze even het goede voorbeeld geven en er zonder krijsen inspringen.

Haar lippen zijn in notime blauw, maar ze zwemt heel dapper 5 baantjes en dan is ze er klaar mee. Ze heeft al medegedeeld dat ze NOOIT MEER gaat MTB’n en dus bel ik Geofrrey om ons op te halen. Ze mag een stukje op ‘mijn’ fiets en dan zegt ze OOOOO deze fiets is veel makkelijker, vanf nu is die van mij :p :p

Onderweg , als we op het dak zitten om de giraffen weer te bewonderen, zegt ze ‘hmm, papa zal wel op die fiets moeten want hij is de grootste he”. Wat een lieverd is het toch he. Ze mist haar papa.

2014-07-08

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

4 Responses to Daar gingen we dan met de MTB’s

  1. Frank says:

    Dat lijkt Parakola wel, op de foto rechtsonder, met Inge.

  2. bushkaptein says:

    Ksnap je idd niet. 2 van de 4 van de 3 fietsen?? 3 fietsen hebben 6 banden. 2 van de 4 is wat dan?

    Je moet Mirte wat rijtechniek bijbrengen he 😉

    Dus je banden doen het goed?

    • M.M says:

      hahahaha kwistet dat je de mamologica niet kon volgen maar een sik het geschreven had vond ik het wel leuk staan.
      2 van de 4 wielen zijn Gejoe’d, maar we waren met 3 fietsen. Er zijn er in totaal trouwens 5.
      AL heeft nr 5 geen pedaal.
      We hadden graag jou prowinner hier gehad !
      JIJ moet mirte MTB bijbrengen (of Jens)
      Ik fiets gewoon :p

Leave a Reply

