TIA

Means : This Is Africa

Vanmiddag gingen we ‘even’ naar de bank en naar de supermarkt.
Donderdag was ik al bij de bank geweest want we moeten een nieuwe bankkaart halen omdat de oude zonder chip zijn en we kregen het bericht ‘’ To simply pass by your bank and pick up the new card’’ Ik ben weggelopen na 1.5 uur papieren invullen, paspoort kopies maken etc. met de mededeling dat ik maandag zou terugkomen op hem ‘’simply’’ op te pikken.
Niks dus. Ze vond zelfs m’n formulier niet. Na 10 keer door alle stapeltjes gezocht te hebben dacht ze opeens aan een ander vakje, en ja hoor, daar lag de kopie van m’n pas, maar niet het ingevulde form. Of ik hem nog een keer wilde invullen.
Dan, met de oude pas, de kopie en het formulier in de rij bij Loket 1 (daar stonden gelukkig maar 4 mensen) aan alle overige loketten stonden er minstens 15. Na 20 min wachten bleek dat ‘’the system is dow I cannot give you your card now’’ Iedereen die me een beetje kent, weet wat er gebeurd is.
De Branch Manager heeft nu mijn papieren en ze zal me bellen als de kaart klaar is.
Op naar de supermarkt . Laat nou daar ook het system down zijn, dus ik kon niet betalen met mijn maestro. Man man, wat een gedoe. We zijn dan met Dorcus nog langs de Makenna geweest voor haar kerosine en toen we in Maanzoni binnen reden was alle stress op slag verdwenen : er stond 10 giraffen op ons te wachten 🙂
Inge had in de auto hoofdpijn en toen we thuis waren moest ze overgeven. Ze had geen koorts maar was wel ijskoud, dus is ze gaan slapen om 19:00. Mirte en ik hebben meegegeten met de Nl gasten die er zijn. Tomaat met mozarella en basilicumsaus vooraf, frietjes, gemarineerde kip gebakken in een korstje, sperzieboontjes en wortelen en voor toe pannekoekje met marnier gemarineerd.
Mirte : waaauw mama, dit zou papa ook heeeel erg lekker vinden.

2014-07-07

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

3 Responses to TIA

  1. Sijmen says:

    Ja die informaticasystemen in Afrika 🙂 🙂
    Dat eten klinkt enorm lekker 🙂

  2. Marina sjoer says:

    Leuk om te lezen, echt Monique ten voeten uit!nog veel plezier!

Leave a Reply

