onderweg

De matatu truc

Er werd me verteld dat ze tegenwoordig een nieuwe truc hebben om  mensen in hun matatu te lokken. Je zet een mooi geschilderde,maar niet echt rijdende matatu bij de stage. Er zit geen chauffeur en en zelfs geen moter. Je lokt mensen om erin te gaan zitten. Als de de ‘echte’ komt en er naast parkeert, zeg je, oh, kom, deze vertrekt vlugger, we wachten op onze driver maar hij is er nog niet. Take this 1. En hop, je bent meteen vertrekkensklaar. Als dat  niet vindingrijk is.

Vanochtend zijn we rustig opgestaan, lekker fruit gegeten en nog  wat gekletst op het terras. Dan is het echt tijd om te vertrekken, we zijn om 11:15 vertrokken ( nadat ik even de auto sleutels moest zoeken die al in mijn ingepakte jasje zaten)

Geoffrey is meteen weggereden en we hebben iets gedronken. Het was al tijd om in te checken en oojee, ja, Eddy vertrekt pas om  19:00, das waar ook, dus ik zal eerder in Abu Dabi zijn en op hem wachten.

In Nairobi kon ik niet posten. Ben nu net in Abu Dabi man man wat een vlucht. Ik zat naast een mama met een kind van 2 en dat kind heeft 75% van de reis zitten krijsen. Ze moest er zelfs van overgeven. Gelukkig kon ik na alle announcements van het leuke entertaining system gebruik maken en een film kijken ( leuk Malavita) en daarna muziek luisteren. Het allercoolste op Etihad vluchten is de camera onder het vliegtuig. De hele landing kan je ook gewoon zien, een grote verlichte pijl die naar de landingsbaan wijst. Wil ik een leuke foto maken hier, is de batterij van m’n camera weer leeg….

Er lopen hier veel Japanners en Chinezen en schreeuwen dat die annen doen, het lijkt wel of ze de hele tijd lopen commanderen.

Coole zetels hebben ze hier ook om lekker te zitten, olie dollars genoeg….

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

