Au !

Vanochtend tijdens mijn strandwandeling (met t-shirt wegens verbrand) en yoga merkte ik dat er iets scherps in mijn hak zat. Eerste keer zeeegel, dacht al dat ik 1 voelde prikken toen ik probeerde om Ndurya te helpen met het dragen van de surfplank.

Ben naar de rotsen gewandeld om te kijken of ik de papagaaivogel van gisteren weer zag, heb die niet teruggezien marr wel andere.  Mirte ??

Een warm voetenbad met neemtree bladeren, een operatie  met een scheermesje en naald later was ik van de stekel verlost, hij voelde alleszins groter dan dat hij was.

Eigenlijk moest ik naar ‘’de stad’’ maar ik had echt helemaal GEEN zin, tis echt kokend heet (34°) dus ik ben maar wat blij met m’n palmbomen en terras aan zee J

Wel eindelijk de specht (? Mirte ? ) kunnen fotograferen.

Het neefje  van Ndurya, Faida (die ook goed geholpen heeft met de fietsen vorige zomer)  kwam helemaal bezweet vragen of we een hamer en een beitel hebben, zodat hij als dagwerker kan helpen bij een bouwproject verderop in de straat. Hij is constant op zoek naar klusjes nu de school gesloten is. We hebben niet zo’n voorhamer en ook geen beitel. ‘k Zei hem om te gaan kijken wat de prijs is van dat gereedschap. Nog geen uur later , weer helemaal bezweet kwam hij al aan met een briefje van de winkel :

  • nyundo  kibuyu  10  kg   (voorhamer)  2000 Ksh
  • nyundo 3LB   375 Ksh
  • tindo 1ft  400 Ksh

Heb met hem afgesproken dat ik de onderste 2  koop als hij werkjes voor me doet, zorgt dat het materiaal bij hem blijft en ik het iedere keer kan zien als ik terugkom, en dat hij het geld wat hij verdiend niet mag gebruiken voor drugs/alcohol.  Van het geld wat hi verdient moet hij 10% aan mij geven. (via Ndurya) tot alles terugbetaald is en dan zal ik kijken of ik meer tools voor hem kan vinden. Hij wil electrician worden (Rik ?)

Ik hoorde van het thuisfront dat het sneeuwen gaat en koud is, dus aangezien ik geen jas bij me heb heb ik besloten om hier te blijven. Allen welkom !

This slideshow requires JavaScript.

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

3 Responses to Au !

  1. Nuvermans says:

    Zelfs Kenianen vinden het nu warm, in Mombasa ook.
    Je camera kan behoorlijk zoomen aan die vogels te zien, 24..30x ofzo?
    Ik herken eigenlijk niet waar dat is…

    Geniet maar van het weer daar. Hoop dat je met de fan aan een beetje kunt slapen.

    • M says:

      Mombasa is dan ook gekend als hete vochtige stad in Kenya… Not many people like Mombasa.
      Aan 1 of ander krekelbeest hoort Ndurya dat het morgen weer heel warm en droog zal zijn, het lijkt wel een alarm wat afgaat.
      Alle foto’s zijn in eigen shamba of op het strand. 🙂
      Ik slaap prima en de andere 2 ook !

    • M says:

      Panasonic DMC-FZ62 1/1000s
      Focal lenght 108.00 mm f/5.2
      (35mm equi 1200mm) iso 100

Leave a Reply

