Safari Njema

Het is en blijft geweldig om helemaal alleen op het witte strand te staan kijken naar de Indische oceaan. Ook al was het al 07:00 toen  ik opstond, er was niemand anders op het strand. Toen ik terugkwam zat Coby al aan haar koffie en een sigaretje en ze zei dat ik meer dan een uur gezwommen had. Het water is dan ook super lekker en spiegelglad. Heel apart.
Na het fruitontbijt zijn we vertrokken met de piki-piki naar de leerfabriek in Takaungu, via de creek. Bij de ingang van Kilifi plantations moesten we de bodem van onze schoenen afspoelen in een ton met ‘’chemicals’ tegen ‘foot and mouth ‘’. Veel rode bijeneters gezien en de sisal fabriek. Terwijl de piki-piki drivers onder de  Neem boom gingen relaxen zijn we met het bootje de creek over gegaan en hebben we Zinj bezocht, de leerfabriek.
Ji heeft een portefeuille gekocht en Coby Lamu Sandels.
Via Tuskys ( ze kopen chips, cola, muffin’s,koffie….)  naar huis en dan roept de oceaan weer.

Filmpje gemaakt door Monique2:

De lunch zo gaan bestaan uit een samosa en een maaltijdsalade en als Ndurya de sla al klaar heeft komt Kazungu, de oude visserman aan met een zak vol vis.
Jippieieie, elk  een lekkere gebakken vis erbij.

Ji wilde snorkelen en zwom richting rif, ik vond het water te troebel en bleef dobberen met Coby zodat we net met het puntje van onze tenen nog aan de grond kwamen.
Een uur later was Ji nog niet terug. Ik ben eruit gegaan om te douchen en met de verrekijker Ji opsporen, maar ik vond hem niet. Ndurya ook niet, die heeft hele goeie ogen. Met de camera inzoomen ?
Geen Ji. Jeetje, zou ik nu een toerist kwijtgeraakt zijn aan de oceaan ? Nee toch zeker?
Coby en ik en Ndurya  helemaal ongerust.
Een vlag, zag Ndurya. Waar ? Met de inzoom van m’n camera zag ik zelfs geen vlag. Nou, dan een foto maken en op de foto nog eens inzoomen, warempel, een vlag !
Hmmm, en geen Ji ?

Na nog 15 vreemd aanvoelende minuten EINDELIJK, daar istie dan !!

Net na het avondeten valt de electriciteit uit en zitten we bij de olielamp nog wat te kletsen als de maan weer uit de oceaan komt .
Nog maar eens experimenteren met m’n nieuwe camera.

Vanochtend om 05:00 was Steve netjes op tijd om mijn wageni op te halen voor hun 3 daagse safari naar Tsavo west  en Tsavo east.

SAFARI NJEMA

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

