31 January, 2013 06:04

Hier zit ik dan, op het bovenste bedje in de trein midden in afika. Een zeer gelukkige mama want mijn jongste zoons droom is uitgekomen , hij heeft de job als piloot voor Wilderness air in Namibie terwijl zn gekke moeder elders in Afrika op sjok is met een hele toffe groep wageni. Wat een avonturen, De punten en kommas staan wss verkeerd het is nog donker en het keyboard is niet juist ingesteld.Daar moeten jullie maar overheen lezen. Na de massage van Yvonne smorgens en het rondje golf van Jos, zijn we met mijn eigen busje vertrokken richting railwaystation Nairobi. Wat een rit. Superdruk superonweer,
superslechte technische staat vande auto. Hij wil niet meer optrekken, schakelt niet goed, wordt warm, remt niet zoals het hoort,
ruitenwissers niet super…Maar degene die hem nu least van ons is erg erg gelukkig en krijgt dat allemaal in orde… waar heb ik dat nog gehoord?
Nairobi in geraken is een ramp, file file file. Hoe korter na elkaar ik moet remmen hoe slechter de remmen werken,dus ik hou serieus afstand. Als we bij het station aankomen blijkt de verkeersituatie er veranderd en ik neem de lane van de bussen, terwijl een apparte lane bestaat tegenwoordig, om passagiers af te zeteen voor de deur. Verschillende mensen komen naar mn busje om te vragen wat ik er doe maar zoals gewoonlijk kom ik ervanaf met een onschuldige domme mzungu spelen. Terwijl ik in de busfile sta gooi ik de wageni eruit als een kruier me aanspreekt offie kan helpen . Ze kunnen alvast de bagage naar binnen brengenen de tickets kopen.
Gezellig op het perron en pot thee drinken en al gauw is het tijd om aan boord te gaan. Het avondmaal smaakt heerlijk en nu we in onzebedjes liggenwiegen voelen we ons alof we in de OrientExpress reiwenen Qgqthq Christie elk moment kan binnen stappen. De dames kletsen en slapen met zn drietjes in een tweedeklas coupe en de heren wilden liever eersteklas reizen dus die zitten in de volgende wagon.Onze wagon heeft 8 coupees waarvan slechts 2 bezet.
Ik pakte net mijn acertje en zag dat ik een sms had van Rik, mijn jongste oelemetoeter slaapt blijkbaar op mijn plaatsje. Ruilen Mirte ? Volgende post uit Kilifi.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

