Boda Boda

Vandaag lopen standjutten. We zijn zelf aan het mattenproject begonnen omdat erin Watamu Turtle Watch blijkbaar niets is gebeurd sinds April. In April heb ik een deurmat besteld die ik daar gezien had. Hij lag daar als voorbeeld van een recycle/opruim project. Mensen laten alles achter op en in de oceaan en er spoelt erg veel plastic aan. Van plastic slippers hebben ze een hele leuke kleurrijke deurmat gemaakt en ik wil graag zoeen. Ook dacht ik om ze evt. te verkopen aan natuurvrienden en zodoende wat geld in te zamelen voor het schildpaddenproject.
Wat ze niet doen, doen we zelf. In nog geen 10 minuten heb ik al 20 slepper gevonden op’t strand, en veel soorten touw. Nu nog proberen ze aan elkaar te knutselen. Das voor morgen.
Met Tine en Mirte naar het dorp gegaan. We moesten tot onderaan de berg te voet, (apen gezien onderweg) voor we een lege piki piki vonden. Die heeft ons afgezet bij Barclays, alwaar mijn Mastercard NIET werkte (voort eerst geprobeerd) en mijn gewone maestro kaart wel.
Bij de hardware store kleine spijkers gaan zoeken/vragen aan de indiër en wss door de prachtige ogen van Tine was hij zo gecharmeerd dat we er gratis een stuk of 25-30 meekregen.
Dan met de boda-boda naar Tuskys om alweer cake te kopen, ook ander lekkers en dan te voet een stuk terug omdat ik nog fruit wilde kopen. Bij de timmerman gestopt alwaar ik een gratis latje kreeg voor de herstelling van de vliegenkast !
Bij de slager een kilo rundvlees (biefstuk) voor 300 Kes voor de supu van morgen. Kom net buiten gaat mijn telefoon ? Frank ! Hij betl straks terug.
Leuke trip zo met al die gratis spullen en biefstuk voor 3 euro/kg. Na de aanschaf van nieuwe rekkels en het fruit zijn we dan op verzoek van Tine (milieu activiste…) met de boda bodanaar huis gegaan. Bij de vraag ‘’Bofa’’ waren er meteen 2 die afhaakten (ze kennen de berg) maar er waren er ook 3 enthousiast om wel te rijden.
5 km zwoegen met een blanke achterop je fiets, dat verdiend normaal 50 cent maar ikheb ze elk 100 Kes gegeven, een glas water en 3 dextrose koekjes, want ze hebben het alledrie gehaald zonder stoppen !! (meestal moet je het laatste stuk van de heuvel te voet naast ja boda-boda lopen)
Klein maar dapper dus, die fietsers ! Uiteraard had ik naar Inge gebeld thuis om te vragen of ze water naar de weg wilde brengen en een fototoestel zou meenemen.
Dan maar weer vlug de zee in !!!
Heerlijk afgekoeld terug gekomen bij het huis had Frank met Ndurya gebeld (0.03 cent per minuut !) en tijd om lekker te eten. Voor mij een pot joghurt en voor de rest geroosterde boterhammen met crunchy pindakaas en ook joghurt toe.
Ndurya kan ‘lekker toetje’ zeggen en het klinkt heel grappig uit zijn mond. Ik zei hem in de keuken , ask the girls ‘’was het een lekker toetje’’ en hij heel enthousiast in z’n beste Hollandse naar de meiden, verstonden ze hem niet. ‘’Jah’ ‘zegt Tine, ‘’wie verwacht dat nou, dat Ndu Nederlands praat ’’
En nu , 19:00 zitten we allemaal onder onze klamboe. Lekker lezen/schrijven/kaarten, pikkedonker buiten met allerlei oerwoudgeluiden. Krekels, kikkers, vleermuizen, oceaangeruis, palmen die ritselen.

This slideshow requires JavaScript.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

