Vanochtend eerst Ndurya op de bus naar Mombasa gezet om een fiets te gaan kopen.

Via Tuskys, waar Inge en ik allemaal lekker hebben gekocht (oa muffins) met de piki-piki weer naar huis en na het fruitontbijt gaan snorkelen met Mirte.

Na nog geen 10 minuten in het water een sterk prikkend en brandend boven been, maar ’t was zo leuk met Mirte samen snorkelen dak het gewoon negeerde in de mate van het mogellijke. We  hebben mooie kleuren koraal en heel veel soorten gekleurde visjes gezien. Van Helblauw tot bruin met paarse cirkels. Morgen wel mijn flippers aan want zonder is het bijna niet te controleren waar je heen drijft….

Rik en de grote meiden waren aan het ebberen (zie youtube)

Aan land terug bleek dat ik op drie plaatsen een kwallebeet had op mijn rechtrbovenbeen dus EHBO Tine heeft me ff voorzien van ijs en zalf. Het leek wel of mijn been in brand stond…

Zit ik lekker in de hangmat, opeens  brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroem, vliegtuig op 4 meter boven het strand aan’t low passen. VLUG camera en opwachten tot hij terugkwam voor een foto. Moet cool zijn zo langs de waterlijn scheren !

‘ Middags uit luiigheid en door afwezigheid van de kok noodles gegeten. (Tine en Inge klaargemaakt)

Rond 14u was Ndurya terug uit mombasa met een prachtige Raja fiets. Super strong staat erop. Omar zal blij zijn, ben van plan hem zelf even te testen en dan te  bellen dattie hem op kan halen als we weg gaan. Rik moest nog wel van alles vastzetten en verzetten (de remblokken van de band af op de velg, het zadel kieprdere, de rem was niet aangespannen, de trappers los…)

Tegen 16 hoog water en lekker in de oceaan gespeeld, je kan je niet voorstellen hoe heerlijk het is. Mijn kwallenbeten gingen weer branden dus ik ben er eerder uitgegaan , Tine en Inge hebben nog lang gesprongen en gedoken. Je kan op de foto niet zien hoe hoog de golven zijn. Das wel jammer.

Vanaf 17u tot nu (20;15) zonder electriciteit gezeten, wat eergister en donderdag trouwen sook het geval was. Elke donderdag zegt Ndurya , is he tmeestal een hele dag ‘’hakuna stima’’

This slideshow requires JavaScript.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

4 Responses to

  1. monique 2 says:

    woooooohw wat een prachtige fiets! omar gaat heel blij zijn! SUPER!!!!! goed idee om er even zelf van te genieten! ik heb nog steeds geen tijd gehad om met jullie te bellen, ben kontinu bij mijn zus! straks misschien even proberen, vorige keer was Ndurya alleen daar.

    • M says:

      tis een stevige fiets, speciaal voor boda boda omdat er een dubbele buis is en een zware bagegedrager. Daarom speciaal in Mombasa besteld en met Mpesa betaald.(11750 kes+ 700 Kes transport) Ndurya heeft hem gehaald, tis wel erg warm om te fietsen !!! In de zon 47 graden, in de schaduw 32.
      ‘k Zal als we hem ”afgeven” een foto maken van de trotse eigenaar en z’n vehikel 🙂

  2. Diny says:

    O ook achter elkaar lezend ben ik nu op de hoogte van jullie wel en wee.
    De avonturen klinken me bekend in de oren maar de stroomstoring en de kwallenbeten zijn nieuw.
    Toch maar een tube meenemen in oktober.
    De zon komt hier elke dag wel een tijd tevoorschijn maar de paraplu is wel handig op zijn tijd.
    Gisa en Savi vinden het heerlijk om overdag op hun vaste plekjes te mogen slapen. Ze mauwen en knuffelen wat af. Gisa spint zelfs op mijn schoot.
    Inge heb je ook een stille aanbidder? Er is een heleboel gekleurd papier in de brievenbus beland met allerlei boodschappen en een blaadje is zelfs dichtgeplakt.
    Voor wie is Safari nu een mandje aan het maken?
    Heel veel groetjes en geniet nog van een heleboel Kilifidagen.
    Diny

  3. Den Nuveren Pauper says:

    Da’s een stevige fiets, zo te zien. Lokale productie, of uit China ? Wat zijn die 2 stokjes van het stuur naar de as van het voorwiel? Niet trommelrem staafjes lijkt me, want ik zie geen remtrommel.
    Ik neem in okt ook wel wat fietslicht spullen mee, want dat zit er niet op zie ik.

Leave a Reply

