how much do you pay on an average day ?

We wandelen naar het dorp en er stopt een tuk-tuk.
Zegtie ‘’sprechen sie deutch’’
Ik : ‘’schouder ophalen en vraag Vipi ?’’
Zegtie ‘’joe spiek ingliesjjjj’’
Ik : ‘yes’
Zegtie ‘ aaaauuuaaaajoeoeoe’’
Ik : ‘sorry ??’
Zegtie ‘’aaauwww aaaaarrrrr joeoeoe’’’

Dat ziet er saai uit als je het zo opschrijft maar het was echt hilarisch.

De meisjes gaan zwemmen.
Ze ploeteren lekker met de banden in de golven en ik kom vanons duin af en zie drie mannen staan gapen naar ze op slechts een tiental meter.
1 ervan staat met zijn slurf heen en weer te schudden en te lachen, uiteraard negeren de meiden hem totaal.
Ik wacht tot 1 van de drie kijkt en wijs met mijn arm dat hij moet opschuiven engebaar met mijn twee vingers naar mijn ogen en wijs weer naar rechts. Hij blijft gewoon staan en schudt nog harder met zijn slurf.. De andere twee mannen (jaar of 20 – 23) staan erbij enlachen.
Dus ik stap erop af en denk, kzal hem zeggen, ok dit is jou land en je mag zwemmen waar je wil, maar dat zijn mijn dochters dus rot op een eind verder (ik ken alleen swahili voor ‘rot op’ kan het niet netter zeggen)
Als ik op hem tot op een meter of 8 benaderd bent rent hij heel hard weg en roept ‘what is you problem ?’’.
Gezien hij weg is antwoord ik niet eens meer en ga ook lekker zwemmen.

We komen terug met de tuktuk en de driver vraagt ‘’how much do you pay on an average day ?”
Das ook voort eerst dat een driver niet direct zijn eigen prijs noemt

This slideshow requires JavaScript.

!!!

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

One Response to how much do you pay on an average day ?

  1. monique 2 says:

    met zijn slurf?????? was dat geen zeekomkommer? dat meen je toch niet! waarom overkomt mij zoiets dan nooit????? haha

Leave a Reply

