Takaungu Creek

De rit op de piki piki naar Takaungu is altijd een succes. Door de plantages en langs de sisal fabriek. Prachtige vogels zie je onderweg en lekker je haar wapperen in de wind.

Mijn pikipiki driver is wel een heel ielig mannetje voor op zo’n grote brommer. Maar het lukt prima, tis nu ook overal droog dus we moeten alleen maar door de foot and mouth desease plas bij de ijzeren grill in de grond als we het terrein van Kilifi Plantation oprijden.

Met het bootje naar de overkant is uiteraard ook een heel avontuur voor first time Kenyanen. Dat zo’n gammel bootje nog aan de overkant komt, gelukkig is het nie diep nie en niet ver anders zou ik er zelf niet op durven.

Het fabriekje is ook een succes, Monique koopt slippers en een riem, Diy een tas en Frank mooie slippers.

Op de terugweg stappen we uit het bootje en ik betaal , maar Monique betaald ook (zonder overleg) en nu zijn de poppen aan het dansen en willen ze van elke mzungu geld. Ik heb dus ruzie met Monique as we bij de brommers komen, ze moet het aan Ndurya of mij overlaten om alles te regelen anders gebeuren er zulk soort dingen.

We eten iets bij Kilif club, voor +/- 7 euro per persoon met drank erbij en gaan dan even het dorp in. Ik moet de tas van Diny nog betalen met Mpesa.

We doen nog wat andere boodschappen en als we na uitblazen op ons terras on sfruit op hebben belt een vriend van Monique met heel erg slecht nieuws. We zijn er allemaal stillkes van en mijn maag ligt helemaal in de knoop.

We gaan vroeg slapen en ik moet de hele tijd aan m’n vrienden in Belgie denken en hoop dqt Monique iets verkeerd begrepen heeft door de slechte lijn met voipbuster of hoop op ee naamsverwarring.

‘s Morgens als ik wakker wordt is het met een beter gevoel : Rik was mij aan het dragen en aan het zingen voor me, iets wat hij anders nooit doet maar in mijn droom kon hij echt prachtig zingen !

Helaas, als ik mijn email lees wordt het slechte nieuws bevestigd .

Morgen zullen we een prachtig boompje planten voor de kleine Sam.

Het heeft een klein beetje geregend vannacht het zand om het huis heeb is nat en er zijn wolken. Lekker weertje om te wandelen op het strand. We gaan allevijf en om de zoveel meter spring ik in de zee om af te koelen.

Er komen een aantal vissers hun waren verkopenen we eten vandaag calamari, morgen Scamoi’s en overmorgen baars.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

