30 April, 2012 19:55

Vanochtend zijn we redelijk vroeg vertrokken met het plan om Watamu Turtle Watch te bezoeken en Gedi Ruins.

Met de tuktuk naar Kibaoni waar we de matatu wilden opstappen met zijn zessen maar dat mislukte : een paar van mijn gasten waren niet snel genoeg en de matatu was in no time vol.
Daar begon me toch een ruzie tussen de touts en de stage manager over wie waar wat met de wazungu… EN ik naar roepen  ”please drive they will follow, dont worry.” Na heel wat bakkeleien zijn Monique,Frank en ik vertrokken en Ndurya bleef achter met Diny en Rene.
Bij de police check worden we tegengehouden en we staan een hele tijd aan de kant. De driver maar babbelen met de police officer en de tout er ook bij. Na heel wat geleuter komt de driver onze kant op en de tout blijft nog staan. Ik vraag de driver wat er aan de hand is en ze hebben blijkbaar een kale band. Gelukkig geen boete, maar wel een warning en zonder bribing

Als we bij de kruising komen waar we uit moeten stappen staan de achtergeblevenen er al  :).

In de gids staat dat er duidelijke borden staan om Gede te vinden en als we vragen aan iemand waar het is blijkt dat we er al voorbij zijn. Dan maar meteen door maar wel op een piki piki naar WTW. Blijkt dat ze op maandag pas om 14:30 open gaan. Wel gaat Steve die me herkent van vorige keer met een jeep richting strand om eten te halen voor de ene schildpad die ze nog hebben. Het is heel goed nieuws voor de schildpadden, dat er maar 1 patiënt is,  maar voor ons valt er dus niks te zien. Als ik vraag aan Steve of we mee mogen eten halen is dat geen probleem. Leuk zoiets onverwachts op ons pad, zie fotoo’s.

Als hij klaar is met duiken naar zeegras zet hij ons af bij de kruising, zodat we piki piki kosten uitsparen. We geven hem 2200 Ksh voor de schilpadden en gaan iets zoeken om te drinken. Ver hoeven we niet te zoeken een leuke bistro is rap gevonden. Mijn wageni installeren zich op het terras en ik kijk even rond en ga naar de supermarkt. Ik koop daar Krest (bitter lemon) en 2 samosa en als ik terugkom zitten ze lekker te smullen van versgeperst sinaasappelsap en worteltaart.

Rene en Monique willen nog echt eten en gaan met de broer van Ndurya naar een Italiaans restaurant. Diny, Frank en ik gaan wandelen richting Gedi en shoppen intussen. Ik koop 5 heerlijke mango’s en slacht er ook meteen één om ter plaatse op te eten. Diny koopt een Kanga en we hebben al een heel eind gewandeld dus hebben weer dorst. We drinken in een café langs de weg halve liters frisdrank en net als ik Ndurya wil sms’sen om te vragen waar ze zijn belt hij.

We gaan met de piki piki naar Gedi en gaan daar met een gids een wandeling van een uur doen door de ruïnes.

Ik leer weer nieuwe dingen , erg interessant is de uitleg bij de bomen en arme Diny wordt aangevallen door een aap. Ze bloedt zelfs , omdat ze een zakje droeg waarvan de aap dacht dat er bananen in zaten…

De terugweg per matatu verloopt heel snel en voor we het weten zijn we in Kilifi.
Lekkere fruitmaaltijd en bloggen.
Wat ook erg leuk is deze reis is de mix “echte Belgen” met echte “Hollanders”

Zoals Monique die zegt “ik zal u nog eens trekken Frank” en Frank die dan reageert “Je trekt maar wat

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

One Response to 30 April, 2012 19:55

  1. Shirley says:

    De M doet t niet zo te zien 😉 Diny goed ontsmet met Dettol? Wij gaan morgen weg, in een huisje in Duitsland. Dan nog even met de bus kamperen. Konden niet weg, auto niet gekeurd! Hadden ook nog lekke fietsband, onszelf buiten gesloten en Akko’s rijbewijs is ook verlopen. Soepel allemaal. Knuffel en groetjes aan iedereen! XXX Shirley

Leave a Reply

