trip

24 okt

Gister kwamen mijn wageni terug thuis van hun zeiltocht met de dhow rond 19:15 Ze waren op een zandbank gelopen en moesten hozen, daarbij is Benny zijn camera in het water gevallen.
😦 we hebben hem meteen in de store gelegd waar de de-humidifier staat en hopelijk is hj tegen
morgen opgedroogd en werkt hij nog.
Vanochtend weer allemaal op rond 06:00 en meteen aan het ontbijt begonnen. Rita komt ons i;;ers halen voor richting Mombasa, ij gaa haar zus ophalen opt vliegveld.
We zitten nog te kletsen op het terras als we opeens een toeter horen, oei, hop hop, we moeten weg.
Benny en Jos gaan achterin de koffer van de RAV zitten en Monique wil er nog bij maar dat lukt niet.
Dus Ndurya,Rene en Monique gaan op e 8erbank en Rita en ik naast de chauffeur Tommy.
Als we bij het matatu station komen blijkt dat ze liever in 1 groep willen reizen, dus we bedanken Rita voor de lift en zoeken een geschikte matatu.
De drie mannen gaan op de achterbank, ik bij het venster, Monique naast mij , Ndurya achter de tout (conducteur) en de overige 9 mensen proppen zich op de overgebleven 4 zetels.
We gaan een beetje overladen , want als we buiten Kilifi zijn kont er nog iemand bij .
De rit verloopt verder voorspoedig en omm 08:55 zijn we in Haller Park (je kan dat vinden op internet)
De kaartjesverkoper is er nog niet maar wordt opgeroepen en we zijn algauw op weg naar beneden. Het eerste wat we zien is een groepje oryxen. We kunnen er heel dichtbij komen, cool die grote horens. Wat verderop twee grote schildpadden van 300 kg die in het water drijven. We wandelen nadat we de tickets hebben getoond aan de receptie door naar de krokodillenpoel. Bah wat een gluiperds.
Ndurya en ik slaan een klein stukje rechts af voor naar het
uitkijkpunt, de andere 4 lopen al kwetterend en lachend door, ik roep maar ze horen niks en ik denk dat ze wel zullen terugkomen als ze ons niet meer zien.
Ndurya en ik kijken naar de Kudu’s en Nijlpaarden. Ze komenn nog niet terug. Hmmm
Ndurya loopt ff en stuk het pad af maar vindt ze ook niet.
Dan maar terug naar ons vertrekpunt, ook niets, opeens zin we een aap met een lolly AHA Monique is hier dus al gepasseert !
En ja hoor, bij de koelkasten met cola vinden we ze terug. We gaan gezamenlijk de giraffen voeren en staan err warempel helemaal alleen op maandagmorgen 🙂 De aapjes proppen hun wangen vol met brokjes die ze op de grond vinden.
Als we uitgekeken zijn op alles gaan we naar het shoppingcentrum Nakumat Nyali en mijn wagebi gaan in het restaurant zitten eten terwijl ik op zoek ga naar geld en tickets. Weer blijkt hoe goed argenta is. Nog steeds niks. No money for me. Dus geen eten. Ik loop op aanraden van de klantendienst naar het benzine statiion waar het wel zou kunnen in de Standard Chartered Bank. Er staat een abel Mastercard op. Nix. This card may not be used.
Tja.
Bij Kenya airways koop ik wel 5 tickets voor de terugweg naar Nairobi met diezelfde Mastercard. Snappen ie kan.
Als ik bij mijn wageni kom zitten die aan halve liters bier en slaatjes en Ndurya heeft een pizza gekregen. Ik mag twee stukken van hem 🙂 lekker.
Met de tuk-tuk naar Bamburi Beach Hotel om te tonen hoe het anders kan en men is het er over eens dat ons huisje stukken beter is dan dit toeritische gedoe.
Monique koopt een leuke tas en hop we gaan weer. We rijden nu met een overstap in Mtwapa met 50 cents keiluid naar Kilifi.
Nog even langs de markt voor veeeel fruit en HOP meteen de zee in als we thuis komen.

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

2 Responses to trip

  1. Claudine says:

    Aan René:
    Hey nonkske
    Older wise person … ge zijt daar al goed gezien, ik hoor het al. Net eindelijk op jullie blog geraakt. Wat fijn om te kunnen lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. En zijn jullie echt om 6 uur ‘s morgens al op ?! Gij ook nonk? De vlucht was toch goed meegevallen las ik. En 30 graden … mmm heerlijk. Hier haalden we net 10. Een heel stuk minder dus!
    Geniet nog allemaal van jullie verlof daar. Ik kijk al uit naar de verhalen en de foto’s.
    Dikke knuf
    C’ke

  2. Shirley says:

    http://www.nu.nl/buitenland/2643700/al-shabaab-dreigt-kenia-met-invasie.html

    Hai! Had dit al bij februari gezet… maar dat lees je natuurljk niet. Je zit hier veilig ver vandaan, maar ik vraag me af of je er al van weet.. Pas op voor Shifta’s dus!

    XXXXXX

Leave a Reply

