Kilifi

Het zijn leuke dagen in Kilifi.
We sporten (zwemmen,wandelen,yoga en buikoefeningen) eten fruit en vis, hebben lol.
De gemarineerde vis was erg lekken en de inktvis ook.
Zondags hebben we een pizza verdiend en we gaan dus uit eten bij mama Kibiru. Nogmaals probeer ik met mijn mastercard en bankkaart te pinnen maar weer zegtie CARD BLOCKED.
Tja zegt men, waarom denk je dat bij Argenta alles gratis is…. ik begin ze te geloven al heb ik al vele jaren geen klachten.
Monique haalt met haar Visa gewoon geld af, nou ja gewoon, opeens roept ze Mama Moniaue kom eens ? Is het zo nu goed of niet en ze laat me het bedrag zien wat ze ingetoetst heeft : 15,000000 :p
We zitten gezellig te keuvelen als er opeens een stomdronken zwarte naast ons komt zitten.
Hij lalt ‘you min is it here with wazungu ? I hate blacks, i am from Ethiopia’ We proberen hem te negeren, wat Monique grote oeite kost want als hij vraagt ‘where you from’ zegt ze ‘Belgium’
Zegtie ”ooo I love Belgium, I love Stockholm” Na nog heel wat gebral zegt Benny dattie zin heeft hemmet stoel en al over de haag te kiepen. Hahaha,.als onze pizza geleverd wodrt rot hij op , maar niet voordat hij express zijjn fles Tusker omkiept waar nog 10 cm bier inzit. Helaas was de mais op voor mijn veggie pizza en hebben ze in de plaats ervan paprika erop gedaan maar als ik alles eraf pruts blijft er nog genoeg lekkers over.
Vanmorgen heeft Ndurya een vriend van hem laten komen om te besprpeken of mijn wageni mee kunnen op een boot trip. Ze hebben gekozen voor een trip naar de mangroven met nadien de zonsondergang. Ndurya mag gratis mee en de buurjongen George ook. Als ze terugrijden van mama Kibiru”s restaurant vraag ik aan mijn boda boda of hij even wil wachten, dan rijd ik nee terug tot mama Rita terwijl de rest te voet naar Kilifi Members CLub gaat voor de inscheping op de Dhow.
Terwijl ik dit schrijf is het pikdonker en ze zijn nog niet terug, ik ben door de chauffeur van mama Rita terug gebracht naar huis. Arme mama Rita is lelijk gevallen vorige week zaterdag , ze stapte uit de auto, liep eromheen en zag niet dat er daar eenbeerput was zonder dekselm en ja hoor. ze is erin gevallen. De enorme wond aan haar beenis helemaal verzweerd en ze moet elke dag naar de dokter om alles te laten schoonmaken en verzwachtelen. Ik ben er niet gerust op, haar knie staat helemaal dik en het ruikt heel vies, ik hoop dat dat goed komt 😦

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

