Machakos Masage

20 okt
Feestdag vandaag, wij vertrekken straks naar Kilifi. Mijn wageni (gasten) hebben aangegeven dat ze naar het strand willen. Ze willen niet wachten op de trein vrijdagavond (die van Woensdag rijd niet meer ) dus regel ik een safari busje.
Terwijl gisteren de mannen aan het golfen waren, zijn Monique en ik het stadje weer ingewandeld op zoek naar geld. Van monique olukte het meteen om bij Equity bank geld uit de muur te halen met haar Visa. Mijn bankkaart noch mastercard werkte ergens.
KCB,Standard,Barclys,Equity,Family : noppes. Volgens de manager van KCB ligt het aan mijn bank. Weird, same card same place heeft altijd gewerkt en ik heb mijn bankier gevraagd mijn kaart pen te stellen voor buiten Europa vanaf 18 okt. Dan maar geld lenen van Monique…. Tis erg !! Ik bel naar Rik om e vragen of hij ff contact opneemt met de bank en ik krijg eens sms dat “ze het zullen open stellen vanaf morgebmiddag”
We eten lekker in de golfclub, iedereen is veerbaasd over de lage prijzen voor zul lekker eten.
We laten ons daarnaa masseren door de blinde Jackson die 300 Ksh vragt voor een uur Shiatzu massage.Mens wat is dat heerlijk !
De caddy van Jos heeft een bingo dag, want Jos vindt het zo leuk en vind het zo spotgoedkoop dat hij er wat bij doet en de caddy 20 euro geeft.
Steve Makau de golf captain, trakteert ons en geeft mijn gasten Kikamba namen naar de omschrijving die wij hem geven :
Monique : Mutheu , means neat, clean, smart …..
Rene : Mutumia, means older wise person
Jos : Nzau, means : strenght, power, libido
Benny : Mumo , means : a man of happiness, blessings, abbundance. Allemaal from the country of World Famous Kanini !
Kanini belt ‘s avonds naar me en als ik vraag hoe het is zegt ze “niet zo goed ik ben van de trap gevallen”
Potverdeorie Kanini ! Je had beloofd dat je voorzichtig zou zijn ! Als ik ophaang moet ik ff wwn paar tranen wegpinken en ik krijg het advies van Benny om anti slip strips op mijn trap thuis te plakken. Nu nog 1 keer V O O R Z I C H T I G zijn kinders van Mwende daar in Belgium !!!!

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

