Machakos

27- rest

Ze hebben winkeltjes gemaakt et heel veel fantasie. De doppen van de softdrinkflesjes die ze overal vinden zijn geld en je kan daarmee bloemen etc. kopen.

Dus Rik en ik gaan lekker rustig lezen en opeens horen we ze krijsen PAPA PAPA PAPA, Rik rennen voor zijn leven , is arme Inge met haar teenslippers op een acaciatak gesprongen en die doorn zit zeker 1 cm in haar voet. Au au. Ik ben intussen ook gearriveerd en draag haar op mijn rug naar ons huiske om alles goed te ontsmetten.

Verder is het vakantiedag.

28

Mr Provoost heeft me vannacht tot drie keer wakker geroepen.Die praat luid in zijn slaap, he verstaat er niets van maar toen hij zei “fucking godverdomme“ en begon te schoppen wast welletjes en heb ik hem wakker gemaakt. Ik vraag wat er is en hij zegt `er staat een hoofd in de kast` HAHAHA Uitslapen… ochtendwandeling, ontbijten.

Heerlijk weertje en de meiden willen weer verder spelen in hun winkel ed. du slamagaan. Heerlijk zoveel tijd om te lezen.

We superglue`n wel ff een scheurtje in de bumper van de auto, all denken we dat die er al zat (en wij zijn bergen stegen gebotst) en we hebben toch superglue over (van mijn brilpootje vast te plakken) We krijgen van alle kanten advies hoe we het hetbest doen. Kenyanen zijn immers echte lappetappers.

Tegen de middag gaan we lekker lunchen hier in de club, de menukaart is uitgebreid en heemaal niet slecht Lekkere curry hebben ze en Tine vindt haar groentensoep erg lekker. Inge eet uiteraard het meest Kenyaans, deze keer geen ugali maar chapaties. Ze smikkelt ze zo alledrie op.

In de namiddag naar de markt wandelen om fruit te halen en we ontdekken eenn ieuw stuk markt , waar er heel veel kraampjes zijn maar ik vind er niet echt leuke bij. Allemaal kleding en schoenen uit china en europa, geen leuke kenyaanse spullen.

Met de boda boda laten we ns naar huis voeren na het inslaan van het avondmaal bij Naivash.

En zo is er alweer een dag voorbij.

 

 

 

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

