13 July, 2011 20:00

10

Laatste dag in Kilifi

Het elec op de douche en kranen probleem is opgelost door een eigen aarding te maken.

Naart strand geweest om materiaal te maken om een eco mat te maken, die we gezien hadden in Watamu.

Kabibi op bezoek, schilpad in de tuin.

11

`s Morgens in de regen vertrokken, na afscheid van Ndurya, Rita&Raymond en Gwiyo (de echte naam van Moses)

Een tijdje na Vipingo komen we het Esso bewine station tegen en checken we de bandenspannig. De meter is gebarsten en we vertrouwen het niet. Dus stoppen we nog eens in Mtwapa waar ze een heel echte meter hebben en idd kopt er neit veel van de bandenspanning. Nu zijn ze allevier ok. In Mombasa is het een heksenketel zoals gewoonlijk met het verkeer en ik wil even bij Glory Belgian choocolates afgeven want ze heeft me wel een hele goede prijs gegeven om een maand een auto te huren.

En dan : op naar mijn grote favorite ! Likoni Ferry. Het valt heel goed mee deze keer, we kunnen met de tweede boot al mee en er is bijna geen verkeer, ook geen voetgangers. Jippie.

We passeren onze Maweni beach cottages die opgeslagen zijn van 3500 per nacht in 2005 naar 8500 in 2011. We laten ze dus letterlijk links liggen. De weg is hier in Zuid Mombasa een stuk smaller dan de Noordkust weg

Als we in DIani komen valt meteen op hoeveel potholes er zijn en hoeveel blanken. Jeetje wat toeristisch. Het ene hotel na het andere. Na twee telefoontjes en een 3tal km vinden we Dianibeachalets en het wiet er allemaal wat vervallen uit. We gaan voor de Banda`s. Voor Mirte heb ik een luchtbed en klamboe mee, dus aan 2 doubles hebben we genoeg. Alle banda`s zijn nu bezet. Een amerkaanm een hollandse, een verliefd zwart+wit koppeltje, een mr alleen en wij hebben 2 banda`s. Er lopen erg veel apen rondm 2 soorten, Baboons waarvan er 1 haast zo grooti s als Rik en het dak stort bijna in als hij eroverheen rent. De andere soort moet ik nog ff opzoeken. Er zijn over de weg speciale apenbruggetjes (een soort ladders) gemaakt.

We gaan bij Nakumatt eten, lekker !! Rik eet chickenwings met saus frietjes etc, , de meisjes elk een lekker Deluxe burger en ik soup of the day. mjammie. Als we terug komen bij de banda`s gaan we uitwaaien op het srand. Meteen komt captain X zijn boot aansmeren. Veel volk op het strand , zeker wel 30 blanken en wel 15 kite surfers in zee.

Klote nacht in diania beach chalets Sorry voor het woord, maar de bedden waren echt rotslecht. Ik voelde elke plank onder me en eht ;atras was nog slechts 1 cm dik in het midden. Pas tegen de ochtend na veel woelen en toch af en toe een nachtmerrie kwam ik op het lumineuze idee om het matras dicht te vouwen (in de lengte) en aldus een dkker matras te hebben, Nog lag ik met mijn heupen op het hout. Wt was ik blij dat het licht werd ! OPSTAAN jippie !!! Vlug weg uit Diani, ik heb het nu nog eens gechecked, maa vindt er niks aan, geff mij maar Kilifi. De fam. leden zijn het met me eens.

12

Ontbijt bij nakumatt, american pancakes, toast en pattatten erbij !! We bestellen maar 6 pancakes maar krijgen een enorm bord.

De meiskes onderhandelen zelf een souvernir in 1 van de vele toeristenshops.

Voor we het weten zijn we al bij de kruising naar Kwale en gaan we landinwaarts richting Shimba hills. Net voor het dorp Kwale zie ik een bump over het hoofd en dat gaat maar net goed…

Aan de gate waar we naar de lodge willen moet je nu blijkbaar ingagskaarten kopen voor het park ook, want de lodge ligt in het park. Om 10:45 rijden we binnen , en moeten we dus ook weer buiten morgen. Ff onderhandelen over de prijs voor de logies en we zijn welliswaar de enige gasten ! Heel de lodge voor ons alleen. Amai.

Austin herinnert zich honey mooners 😀 Uiteraard gaan we eerst op verkenning op de houten brug en nadien krijgen we zeer lekkere lunch. Om 15:00 is het dan zover : gamedrive. We zien een enorme kudde buffels, whartogs, impala`s, hartebeest, olifanten,varaan, bus babies, civet kat, genet kat,mongoose… De meiden mogen op de deur zitten en tis heel spannend uiteraard. We zien ook sporen en de olifantenkak wordt onderwocht (zelfs besnuffeld) en er zijn verschillende uitkijkpunten waar we van het ongelofelijk mooie groene verzicht genieten.

Om 1810 zijn we terug in de lodge en stellen vast de er een dief in onze kamer is geweest…. wat is er weg ? Erligt een koeje op de grond en de rest van het nog nieuwe pak is ook weg… verder niks … APEN!! Dan gaan lekker douchen en nakletsen en weer over de brug. Heerlijk eten weer en supervriendelijke service. Geen bereik 3G om te bloggen.

13

0545 opstaan ! Gamedrive. Rik heeft het plan wat in de gang hangt overgetekend. (herkenbaar P ?) Vlug vertrekken.

gate closed ! Na wat toeteren komt een slaperige warden de gate open maken. We rijden naar de hoofdingang. Weer van`t zelfde.

Als we vna een tijdje `om de hoek` rijden, links… Olifanten ! #-4 meter van de auto. OE das spannend, je kan horen hoe ze het gras eraf trekken. Af en toe eens opkijken en verder eten. Mirte is helemaal in extase, haar favorite dier in het echt van zo dichtbij !!

We rijden verder en zien een enorme giraffe en zijn vrouwtje. Sabel Antilopen. We zien zels een spoor van hoeven , met een kattenpoten spoor erdoorheen. We rijden dan via 6c, naar 6d, 6e en we moeten dan naar de main gate terug. Maar 6F isonderbroken, hmm. Terug ? Circuit ? Hmmmm, we lijken wel verdwaald, rijden tot riekeer toe over hetzelfde pad. Dank zij de logica van Tine en de opschrijfkunst van Rik, die nu noteerts bij welk punt we wat doen en met de tijd erbij, geraken we toch uit onze vicieuze cirkel….

Oef, we zullen misschien toch nog op tijd zijn voor het ontbijt. OOOwww, olifanten midden opd e weg . Papa, mama en een kleine. Die kleine aan de ene kant, pa en ma aan de andere kant. Ja zeg, hier ga ik neit tussendoor rijden hoorm ze staan op 1 meter van de kant van de weg. Stilstaan en kijken dan maar. Na een tiental minutenm die langer lijken omdat we nu wel honger hebben en we niet terug kunnen rijden, komen er van de andere kant twee bussen toeristen aan en die rijden er wel tussendoor…. We wisselen ff uit wat we allemaal gezien hebben en rijden verder. We zijn op tijd voor super ontbijt (oook weer gebakken pattaten bij de omelet maar eerst een bord met veel fruit)

We gaan niet terug via Likoni, maar binnendoor via de 107, prachtige zichten alleen op de “weg“. Het is af en toe echt amper bereidbaar. Heel erg slecht wegdek. Veel hele grote stenenm maar wel ongelofeijk prqchtige natuur.

We zien toch wel weer olifanten zeker ! met verrekijker, 7 stuks ! We “rijden“ 3 uur over 57 km.

Al we de op de hoofdweg aansluiten bij Mariakani is het nog maar 120 km naar Voi, waar ik nu weer in de Tsavo Lodge zit te schrijven.

 

 

 

 

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

One Response to 13 July, 2011 20:00

  1. Mariette v.d. Elzen says:

    Hey,

    Als ik de foto’s zie en jullie verslag lees is het net of ik er zelf ben.
    Leuk, alleen niet meer als ik om me heen kijk. Zit ik toch echt nog in het herfstachtige Nederland.
    Wel leuk dat ik nu echt een voorstelling heb van hoe het is en wat jullie meemaken in Shimba Hills, spannend olifanten om de hoek en kak op de weg.

    Geniet ze.

    gr. Mariette

Leave a Reply

