day 1 , 2 ,3

30 juni

Het plan om om 0200 te vertrekken is mislukt… We keken op de klok toen we allemaal hadden gegeten, gedronken en herpakt. We hadden afgesproken elk een rugzakje mee te nemen zodat we straks op safari elk onze eigen camera en verrekijker en flesje water zouden kunnen meedoen. Blijkbaar had ze dat niet begrepen want ze kwam met een koffertje naar beneden en dus moest dat vlug overgepakt worden naar een rugzak.

Om 02:36 zaqten we startklaar in de auto. Martijn ge sms’t dat we vertrokken en de rit naar Zaventem verliep verder zeer soepel. We hebben een 20tal auto’s gezien denk ik 😀

Afscheid van Martijn die de auto terugbrengt en we stapten de hal binnen recht op balie 7 waar we moesten zijn.

Probleem, mijn kinderen in mijn paspoort, zonder mij iets te vragen begint ze te bellen om te vragen of dat kan, ze wordt viesgezind als ik zeg dat we al 10 keer zo gereisd zijn. Of we bij haar co0lleage willen inchecken dan. Mij best.

” zo, dus jullie gaan naar Amsterdam ?” zucht. Nee naar nairobi. Dat kan niet zegt ze, er bestaat geen vlucht van Rome naar Nairobi. Tickets uithalen. Kijk… Tja zegt ze er staat geen vliegtuig in mijn lijst van Rome naar NBO. En nu ? Moet U even naar mijn collega van Alitalia en vragen wat ze kunnen doen. Ons vliegtuig vertrekt normaal over een uurtje, dus dat wordt niks denk ik al. Gelukkig is er nog een mevrouw met hetzelfde probleem. Anders zouden ze nog denken dat ik gek ben zeker ? Bij welk agence heb ik geboekt ? Rechtreeks bij Alitalia mevr. telefonisch. Tcho, ja, zucht. Er neemt niemand op op het hoofdkantoor in Rome. Nee allicht, het is 0500 ‘s morgens ….

Na veel vijven en zessen, en even wachten, komt de oplossing : ze zet ons op KLM naar Nairobi, via Amsterdam.

Ons best, als we er maar komen. De vlucht van 1000 zit vol, we zullen dus om 2100 vliegen vanaf Ams.

GVD komen we toch midden in de nacht aan in Nairobi GRRRRR

Zucht.Ik vraag of ik even mensen mag verwittigen dat we niet aankomen om 1800 en dat mag. Ik bel naar wildebeestcamp in Nairobi en hij zegt ” sorry sorry, pole mama, als ik hem het verhaal doe. Helaas, de nacht erna zijn ze volgeboekt.Dat wordt dus niks met de tentjes. Ik bel ook naar Samiya van Glory Carhire en zeg haar da ik de ETA zal door sms’sen als het herboeken lukt.

De meiden krijgen honger, eigenlijk zouden we nu al op het vliegtuig zitten ontbijten….

We mogen de bagage al bij KLM gaan inchecken, zegt mevr. Alitalia Zo gezegd zo gedaan. Nou zegt de mevr van KLM, dat zou ik niet doen want uw vlucht is pas om 14:45 en dan zetten ze uw koffers aan de kant en of u ze dan krijgt in NBO ? U kunt beter 3 uur voor vertrek de bagage droppen, u hoeft dan niet meer in de rij te staan.

Intussen bijkt dat we 2 keer als groepje ingeboekt staan op de vblucht ams-nbo…. hahahaha

Ze kan alleen BRU-AMS boarding passes uitprinten. AMS-NBO moeten we dan ‘even’ vragen als we in AMS zijn.

OK.

We gaan wat liggen op de bankjes en dutten wat tot de honger zo erg wordt dat we vouchers voor een maaltijd gaan vragen bij Alitalia. Die krijgen we : 8 euro per persoon.

Iedereen weet wat eten kost op een vliegveld. Er zijn 4 soorten ontbijt bij ”flying Tigers” en Tine leest voor, ik bestel en… heb het verkeerde besteld want ze krijgt eieren en die wilde ze niet. Jonge jonge wat gaat het allemaal soepeltjes. Gelukkig kijgt ze van de ober een ander broodje met aan plak ham en kaas. HOP 51 euro… gelukkig hebben we de vouchers. Wel lekkere koffie en ik vraag sinaasappels voor toetje en ja hoor, hij geeft er 5 mee.

We gaan naar buiten, smssen wat met Martijn en genieten van het Belgische zonnetje. De meisjes en Rik doen breinbrekers.

Als het 3 uur voor vertrek is gaan we weer naar KLM, ff de bagage droppen. Nee hoor, we moeten weer in de rij. Het lukt uiteindellijk zel ookal staan we dubbel geboekt, beter dubbel dan niet ….De bagage gaat nu wel rechtreeks naar NBO.

Misschien geraken we toch nog op bestemming….

Tine piept in de checkdinges en ze vragen of ze mijn dochter mogen fouilleren. Ook haar rugzak is niet ok , er zit deo in.

Ennu , nu schrijf ik. Het is 1330.

2 july

De laptop was leeg en niet op te laden ergens dus kan ik nu pas verder schrijven. 2 july 14:30

De vlucht naar AMS was slechts 30 minuten, ik zat in bussiness class en de rest in economy. Zowel naast Rik was er een stoel leeg, als naast mij, maar we mochten niet verplaatsen. Tja voor de 30 minuten… Heb mijn stad gezien, Middelburg, de Deltawerek, het paleis van laken en wat verder de serre`s, Cool zo`n fokker70. Wel KLM, geen Nederlands sprekende stewardessen .. weird.

Eens op Schiphol, een echte luchthaven, waren Shirley en Kiki. Terwijl ik bij KLM ging navragen hoe het zit met eten als je zo lang vertraagd bent ging de rest op zoek naar Shirley en Kiki. Ik heb 5 vouchers van 10 euro gekregen en zo hebben we met zijn zevenen lekker pizza gegeten.

Met slechts 10 min vertraging zijn we dan toch de lucht in geraakt richting NBO.

Kenyaairways en KLM doen codeshare, dus on svluchtnummer was KL4141 maar het toestel was een 777ER van KQ. Netjes. Goeie beenruimte en elk zo`n entertainment screen voor onze neus. Na het eten ben ik , zoal gewoonlijk, op de grond gaan liggen vooor de zetels zoadat Inge en Tine wat meer ruimte hadden om ook wat te dutten. Het ging redelijk snel en zonder turbulentie, en 10 minuten voor de officieele eta waren we er, dus hebben we 20 min ingelopen.

06:10 : Mwende back home !!

Het land in geraken was niet zo simpel, voor het eerst rezen er vragen over de drie kids in mijn paspoort, want ze nemen nu ook je fingerprints als je binnen komt. Sinds 1 july is de visa rate ook weer 40 euro ..:( Alle problemen opgelost kwamen we buiten en er stond iemand vaqn Golt carhire met een bord Munivue, dat ben ik hihi

Verkeerde auto. Een gewone toyota camry ipv een RAV4. Dus hop naar de office in NBO en na veel files en bijna omver gereden mensen die opeens de snelweg oversteken, ookal zijn er voetgangersbruggen, ff de juiste quto gaan halen. Hij was nog niet klaar. Wachten is intussen onze hobby, dus maak ik van de tijd gebruik om bij Kenya airways te gaan navragen wat er gebeurd is met de vlucht Rome-NBO die in het boekje in het vliegtuig zo aangeprezen wordt als nieuwe route , en welke compensatie ik krijg. Ze gaan het uitzoeken en me terug bellen.

Na nog een uur zijn we dan uiteindelijk op weg naar de Ostrich farm in Kitengela.

Rond 1200 zijn we er en we boeken full board en krijgen een cooole tent en een super lekkere lunch met ostrich steak. Dat hadden we qwel verdient !

Uiteraard duiken de meiden meteen het zwembad in. De rest van de middag is relax tijd (waarvan we door de stilte en de heerlijke geluiden van vogels en krekels) uiteraard een deel slapend doorbrengen.

Na een wandeling buiten de poort en een ontdekkingswandeling op het terrein is het alweer tijd voor dinner. Jeetje wat een vbord vol. Ik had vanmiddag gzegd dat 4 borden genoeg is, omdat Mirte bijna niks eet, maar ze komen toch weer met 5 borden en Mirte haar ogen rollen er bijna uit. Ze eet haast niks maar het toetje met heel veel fruit en IJS kan er wel makkelijk in.

Extreem vroeg kruipen we in ons bed en we slapen als blokken tot 0730.

Uitgebreid ontbijt met mango (moet aan Pieter denken). De meiden moeten we om 0900 wakker maken. Ze komen 6 worsten brengen voor de meisjes, maar die lusten ze niet, dus we doen ze vlug in een plaastic zakje voor de katten rond onze tent. We zien de ober denken als hij terugko;t : jeig de pemig die meiden kunnen vlugh worsten eten… Hahaha. De hoofdober niet met een nietjestang de hemdsmuowen dichrt van zijn collega ober…

Na wat fotoos maken en vogels spotten (moet een Ria denken het stikt hier van de vogels) is het tijd voor een rondleiding op de ostrich farm. We leren weer veel bij ! oa. dat een struisvohl 3.50 m word, 160 en 60 km/u kan harddlopen. 30 eieren legt !! Waarvan ze er maar 20 deftig kan broeden. Het broeden duurt 42 dagen en de papa broedt `s nachts en de mama overdag.

Om 1400 is het zover, de meiden mogen struisvogel rijden ze doen het goed, vinden het erg leuk en er valt niemand af.

Zometeen gaan we ff het dorp in hier 5 km verderop.

Kijken of ik dit online kan krijgen.

 

 

This entry was posted in KENYA. Bookmark the permalink.

3 Responses to day 1 , 2 ,3

  1. Shirley says:

    De rocky start is al vergeten?!

    Knuffels van ons!
    XXX

  2. Mariette v.d. Elzen says:

    Na een moeilijke start kan het genieten beginnen, veel plezier, ik zal jullie avonturen volgen.
    (Tine heeft hopelijk haar kleren aan kunnen houden tijdens het piepen bij de controle !)

    groetjes, Mariette

  3. hey hey hey allemaal! Ik kan het me al léééévendig voorstellen! Al goed dat ma niet (weer) uit de kleren ging hahaha. Dit kan alleen in (en naar) Afrika. en Italië natuurlijk! knuppels zijn het daar.
    Maar fijn dat jullie er zijn geraakt! zeker weten dat ik het hier van kortbij volg. De mango’s zweven weer boven mn hoofd en de heerlijke bush geluiden klinken alweer in mn oren. Ik volg jullie trektocht op maps hoor.

    Geniet ervan, maar daar twijfel ik niet aan.
    Pieter en Mieke
    Ps, als jullie local receptjes tegenkomen- pak maar mee!
    Tot later

Leave a Reply

