11 November, 2010 15:07

Het plan om lunch te brengen naar MaRRe is volledig mislukt. Ten eerste zei hij dat het niet nodig was omdat hij lekkere broodjes kan kopen hier op het vliegveld van Swakop en ten tweede werd ik opgehaald van het vliegveld doro Jermanneke.

Jermanneke en ik hebben elkaar leren kennen via internet naar aanleiding van een boek wat ik gelezen had “met een tractor naar de zuidpool“ van Manon Ossevoort.

Ze woont hier in Swakop en we haden afgesproeken dat we een koffietje zouden drinken. Ze kwam met speciaal ophalen en we zijn dan ook Anja op gaan halen die intussen uitgeslapen was.
Jermanneke is plots alleen want haar man in met zijn schoonzooon gaan kamperen op Noord en dus zilde ze met ons IETS doen.

Eerst hebben we in haar flat Rooibosthee met kaneel gedronken (heel erg lekker) en we hebben dan materiaal meegenomen van thuis om te picknikken in de woestijn.

We zijn dan met haar jeep vertrokken achter de duinen langs en hebben daar wandelingen gemaakt, stenen verzamelt dingen geleerd die ik niet wist, me voeten verbrand op het kokende zand van dune 7 (kan je googlen) , toebroodjes gemaakt en gesmult , enorme kwallen , flamingo`s en pelikanen gezien,kameleons gezocht de saltlakes gezien en veel, veel gekwebbelt en foto`s gemaakt. Helaas is op deze pc geen cardreader dus ik kan ze jullie nog niet tonen.

Om 16:30 waren we weer thuis.
Sylvia was jarig en we zijn uitgenodigd op de braai op het strand. Om 19;30 moesten we er zijn. Anja is niet meegegaan ze voelde zich niet zo lekker.
We moesten voor “tiger reef“ bar lopen, maar deze bar aan het strand is al 2 keer helemaal weggespoeld door de oceaan en we konden er niet langs. Met een beetje klimmen binndoor zijn we er geraakt en de braai was al aan. Het was gelukkig niet koud op het strand (ik had wel mijn lange broek, sokken en trui aan) en de boerwors was erg lekker. Maar de lobsters die daarna kwamen waren nog veel lekkerkder. De Hasseltse jenever die ik meehad als kado voor Sylvia was een groot succes. Zelf heb ik maar 2 glaasjes witte wijn op en Martijn 1 biertje. Helaas was het heel bewolkt dus sterren heb ik niet gezienm terwijl het nu zo`n leuk moment was daarvoor op het strand zonder strooilicht.

Nu (donderdag) heb ik vanmorgen alvast “stoofvlees“ gemaakt en vanavon dkook ik alleen nog rijst. We hebben met z`n drietjes nog wat rondgewandeld en gekeken in winkeltjes vanmorgen, maar wat is Namibie duur zeg. Sjonge jonge.

Voila, julie zijn weer geupdate ik ga terug naar het vliegveld (ik zit nu in de hangaar)

En Inge, Sylvia heeft 7 katten !! Er is een hele hele mooie bij, ik zal een foto maken !
Ook is er een Giza bij.
Tne : dit is echt een natuurland voro jou , de natuur is ongelofelijk.
Mirte : ik heb iets heel mooi sblauws voor je gekocht.

Rik, dank je dat je zo goed voor onze meiskes zorgt en dat ik dit mag doen van jou, ik hou ontzettend veel van je !!! Ik kom hier zeker terug met jullie !!!

xxxxxxxxxxxxxx

Sij sij , je keppe mist je heeeeeeeeeeeell erg toto bletens toe….

This entry was posted in Namibia, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

